Plnění vozidel zemním plynem (CNG)
Plnící zařizení a plnící stanice
Podle způsobu provedení plnícího procesu jsou používány stanice pro pomalé plnění, kdy se plnění zemním plynem provádí přímo pomocí kompresoru. Plnění trvá zpravidla několik hodin...... Stanice pro rychlé plnění využívá zásobník tlakových lahví, stlačený zemní plyn se poté přepouští ze zásobníku přes výdejní stojan do vozidla. Doba plnění plynu je srovnatelná s čerpáním kapalných paliv (3 - 5 minut).
- CNG plnicí zařízení - pomalé plnění
Plnění CNG do vozidel se provádí přímo pomocí plnicího zařízení (bez tlakových zásobníků). Hlavní součásti plnicího zařízení jsou kompresor, výdejní zařízení, měření a regulace. Výkon kompresoru je do 10 m3/hod. Plnění probíhá zpravidla několik hodin v době, kdy vozidlo není v provozu - v nočních hodinách nebo v přestávkách jízdy. Tento způsob plnění CNG je vhodný především pro osobní a lehké nákladní automobily, které parkují na stálém místě a nejezdí nepřetržitě. Často je využíván i pro některá speciální vozidla - pro vysokozdvižné vozíky ve skladech nebo pro rolby ledu na zimních stadionech.
- CNG plnicí stanice - rychlé plnění
Zemní plyn z plynovodní sítě je v CNG plnicích stanicích vysušován v sušičkách plynu a pomocí kompresoru stlačován na tlak 20-30 MPa. CNG plnicí stanice mají zpravidla výkon kompresoru vyšší než 20 m3/hod. CNG je poté skladován v soustavě tlakových zásobníků, vzájemně propojených. Při vlastním plnění CNG do vozidel se přepouští stlačený zemní plyn z tlakových zásobníků prostřednictvím výdejního stojanu do tlakových nádob ve vozidle. Plnicí pistole na hadici výdejního stojanu se připojí pomocí rychloupínacího systému na plnicí koncovku vozidla. Doba plnění CNG vozidla je srovnatelná s čerpáním kapalných pohonných hmot (3-5 minut).
Zařízení pro plnění CNG(stlačeného zemního plynu) do osobních a užitkových vozidel JIKOV MJ05
plně automatické plnění osobních a dodávkových vozidel, vysokozdvižných vozíků a pod.
Po změně základního nastavení může být připojeno k zásobníku plynu (rychlé plnění)
- Výkon při 15 °C a 200 bar a 0,1 bar vst. tlaku plynu min. 5 Nm3/hod.
- ČAS PLNĚNÍ: 80 l tlak. nádoba - 0/200 bar - 3 hod.
- PRACOVNÍ TLAK: max. 235 bar
- POHON: třífázový elektromotor, proudový jistič pro připojení 10 A
- VÝKON MOTORU: 2,2 kW - 400 V, 2800 ot./min - 10 A
- ROZMĚRY: výška - 105 cm, šířka - 60 cm, hloubka - 78 cm
- VÁHA: 135 kg
- HLUČNOST: 49 dB (ve vzdál. 5m)
- POČET STUPŇU: 3 stupňový kompresor mazaný olejem
- PROVOZNÍ TEPLOTA: -15 až 50 °C
- MIN. a MAX. VSTUPNÍ TLAK PLYNU: 10 - 300 mbar
- Integrovaný sušič plynu pro 1000h provozu
- Integrovaný plynoměr s čítačem pulzů
- Standatdní délka plnící hadice 4,5m, za příplatek 6m
- BEZPEČNOSTNÍ PRVKY: čidla teploty a tlaku pro teplotní kompenzace výstupního tlaku, čidlo úniku plynu
- Integrovaná trhací spojka a NGV1 koncovka
Cena: 139.000,-Kč bez DPH
Cena obsahuje instalaci a zaškolení obsluhy.
ZDROJ:http://www.auta-cng.cz