OPŽP - Důležité informace pro příjemce podpory
Důležité informace pro příjemce podpory: nejčastější nedostatky zjištěné při provádění veřejnosprávních kontrol u projektů financovaných v rámci OPŽP.
1. Nedodržení pravidel publicity - nenainstalován velkoplošný informační panel, nebo trvalá pamětní deska.
2. Neuhrazení poskytnutých finančních prostředků dodavateli do 10 pracovních dní od data jejich poskytnutí. Neposkytnutí bankovních výpisů dokládajících úhradu fakturace dodavateli z prostředků dotace a vlastních zdrojů ve lhůtě do 10 pracovních dní.
3. Rozdíly mezi skutečným stavem, projektovou dokumentací a realizací, aniž by byl SFŽP ČR o těchto rozdílech informován.
4. Nedodržení lhůt ukončení realizace projektu a závěrečného vyhodnocení akce.
5. Porušení pravidel týkajících se zadávání veřejných zakázek (např. překračování stanoveného limitu subdodávek, nedodržování lhůt dle zákona o veřejných zakázkách atd.)
6. Absence oddělené analytické evidence v účetnictví, ze které by bylo zřejmé jasné oddělení výdajů vztahujících se ke konkrétnímu projektu.
7. Špatné zaúčtování dotace (neodpovídající nástroj a zdroj).
8. Drobné rozdíly v realizaci staveb oproti jejich vysoutěžené podobě dle zadávací dokumentacea uzavřené Smlouvě o dílo, absence souhlasu (stanoviska) příslušným stavebních úřadů ke změnám staveb před zahájením těchto změn.