V Ostravě jezdí už čtyři elektrobusy
Ostrava je patrně symbol špatného ovzduší ve městech. Aby se obyvatelům alespoň trochu ulevilo, rozhodli se radní postupně nahradit část dieselového vozového parku elektrobusy. Do budoucna by jich ve městě chtěli mít přes 50, nyní jím projíždějí čtyři.
Dne 2. srpna 2010 nasadil dopravní podnik elektrobus SOR EBN 10,5 poprvé do zkušebního provozu s cestujícími. Po zprovoznění prvního ostravského elektrobusu započaly i jeho zkušební jízdy v jiných městech. Po Vysokých Tatrách následovalo hlavní město Praha. Druhý elektrobus se do provozu s cestujícími vydal v prosinci téhož roku a v červnu roku 2011 byl vozový park čtyř elektrobusů kompletní."Původně jsme předpokládali, že elektrobus ujede bez dobití 120 kilometrů. Dnes víme, že je schopen i v náročném kopcovitém terénu ujet až 150 kilometrů," řekl ČTK v roce 2010 generální ředitel DPO František Kořínek. S jedním rychlodobíjením ujede elektrobus až 210 kilometrů denně. V městském zimním provozu se elektrobus chová lépe než klasický autobus, na zasněžené vozovce má plynulejší rozjezd, dodal.
Elektrobusy jezdí pouze na bateriový pohon a lze je nabít přímo ze zásuvky. Šest bateriových článků, které pohánějí elektromotor, se nabíjí ve speciálním zařízení v depu dvěma způsoby. Po 15 minutách rychlodobíjení je elektrobus schopen ujet dalších zhruba 25 kilometrů. Klasické nabíjení pro plný výkon trvá zhruba osm hodin.
ZDROJ: www.prumysl.cz