Polovina populace je zodpovědná
Z projektu CSR Research 2012, mapujícího společenskou odpovědnost v ČR, který koncem roku realizovala agentura Ipsos vyplynulo, že při nákupu zboží a služeb je společenská odpovědnost firem důležitá pro 75 % české populace a dokonce 86 % lidí pracujících v zaměstnaneckém poměru považuje za důležité, aby jejich zaměstnavatel byl společensky odpovědný.
Za nejdůležitější oblasti CSR, na které by se měly významné firmy zaměřovat, považuje česká populace (resp. tisícovka respondentů) především pravdivou komunikaci k zákazníkům (62 % respondentů), ochranu životního prostředí (61 %), ale také zajištění bezpečnosti zaměstnanců (54 %). Více než polovinu populace je možné označit za aktivní či solidární k otázkám CSR. Podle chování a osobního postoje k tématům CSR identifikoval výzkum v české společnosti čtyři základní typy lidí. Největší skupinu tvoří zmínění "Pasivní", kteří se o CSR příliš nezajímají. Tuto skupinu tvoří především starší lidé. Aktivní část populace pak lze rozdělit na Solidární (30 %), Dárce (15 %) a Opinion Leaders (9 %). Solidární lidé se o CSR sice zajímají, ale nejsou příliš aktivní, přičemž skupinu tvoří ve větší míře ženy. To ve skupině Dárci jsou lidé s vyšším osobním nasazením a převládají v ní spíše mladí lidé. Konečně v klíčové skupině Opinion Leaders jsou osobně velmi aktivní lidé, které lze zároveň označit za mladší a vzdělanější.