zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Siemens představil nové lokomotivy a jednotky

02.07.2013
Doprava
Siemens představil nové lokomotivy a jednotky

Na mezinárodním veletrhu kolejové dopravy Czech Raildays, jež se konal v Ostravě ve dnech 18. - 20. června 2013 nechyběla ani letos společnost Siemens. S jejími produkty a firemní filozofií se návštěvníci mohli seznámit nejen na firemním stánku číslo A1-05, ale i na kolejích a na doprovodných konferencích a seminářích. Největší zajímavostí letošního ročníku byla pro návštěvníky lokomotiva Vectron ve střídavém provedení. V rámci vnitřní expozice seznámil Siemens odbornou i laickou veřejnost s nejnovějšími trendy v oblasti městské hromadné dopravy v podobě bezemisních autobusů s pantografy, s komfortními soupravami Viaggio Comfort, zabezpečovacími systémy na železnici i s produkty pro elektrizaci železnic a městské dopravy.

Lokomotivy Siemens Vectron
Vectron je novou generací interoperabilních lokomotiv, která jako první na světě získala certifikát shody s TSI a která je již schválená pro provoz v Německu, Rakousku, Švédsku, Polsku a v Rumunsku. Devizou lokomotivy Vectron je její variabilnost a flexibilita. To znamená, že v průběhu životnosti může být snadno doplněna o komponenty potřebné pro provoz v dalších zemích dle provozních potřeb zákazníka. Tím lze pohotově reagovat na nové obchodní příležitosti či měnící se stav infrastruktury.
Technickými parametry i užitnými vlastnostmi navazují lokomotivy Vectron na parametry a vlastnosti úspěšných lokomotiv Eurosprinter. Díky použití techniky frekvenčně řízených střídavých trakčních pohonů disponují vyšším výkonem a tažnými silami než tradiční elektrické lokomotivy s komutátorovými trakčními motory. Zvládají dopravu rychlých expresů i těžkých nákladních vlaků při dosažení vyšších rychlostí. Přitom jsou energeticky úsporné, údržbově nenáročné a mají nízké provozní náklady.
Na veletrhu Czech Raildays v Ostravě byla vystavena lokomotiva Siemens Vectron ve střídavém provedení. Její základní parametry jsou tažná síla 300 kN, maximální rychlost 200 km/h a výkon 6 400 kW. Vystavovaná lokomotiva je zajímavá také tím, že si ji už zapůjčil a vyzkoušel v běžném provozu český dopravce. METRANS prostřednictvím své dceřiné společnosti METRANS Rail (Deutschland) tuto lokomotivu nasadil na tratích převážně mezi Hamburkem a Mnichovem, kde během 14 dní najela více než 10 000 km. Přepravovala nákladní vlaky s kontejnery o hmotnosti 1 700 tun.

Vysokorychlostní jednotky Siemens Viaggio Comfort
Vozidla Siemens přinesou novou kvalitu cestování na české železnici, konkrétně na trati Praha - Brno - Vídeň - Graz. Prémiové jednotky Viaggio Comfort dodá společnost Siemens Českých dráhám v roce 2014. Výroba jednotek pro České dráhy v současné době probíhá ve vídeňském závodě Siemens, na konstrukčním řešení se podílí i český tým.

Elektrizace železnic a městské dopravy
Siemens představil zákazníkům kompletní portfolio produktů pro elektrizaci železnic a městské dopravy. Nabízí nejmodernější, udržitelné a energeticky účinné aplikace, zároveň přináší odpovědi na výzvy budoucnosti.

Plně elektrický eBUS
Stoprocentně elektrický autobus neboli eBUS od společnosti Siemens je inovativní technologií v městské hromadné dopravě. Oproti stávajícím systémům je nyní možný celodenní elektrický provoz vozidla bez potřeby stavět elektrické vedení podél celé linky. Energie nezbytná k pohonu elektrických autobusů se čerpá výhradně z palubních akumulátorů, které napájejí i vytápění a klimatizaci. Spotřeba energie je však o dvě třetiny nižší než v případě autobusů na naftový či plynový pohon. Nulové místní emise (CO2, hluku), vysoká úroveň spolehlivosti i pohodlí pro cestující jsou dalšími přednostmi eBUSů od společnosti Siemens.

ZDROJ: www.siemens.cz, upraveno, kráceno

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
13
12. 2019
13.12.2019 - Seminář, školení
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí