zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Krátce - různé

16.07.2013
Obecné
Krátce - různé

Společnost Interbrand, která vydává prestižní hodnocení značek "100 Best Global Brands", nedávno hodnotila značky z pohledu ekologického přístupu. V padesátce nejekologičtějších značek se na předních místech umístily automobilové značky - Toyota, Ford a Honda. Na ekologii dbají i technologické značky: Panasonic, Nokia a Dell se dostaly do první desítky. Posuzovány jsou značky, jež se dostanou do žebříčku 100 Best Global Brands, a to celkem ze šesti různých úhlů. Hodnocen je ekologický přístup ve správě věcí veřejných, zapojení zúčastněných stran, provoz, zásobování, doprava a logistika, produkty a služby.

Společnost Vodafone ve své dvoutýdenní outdoorové kampani nechala CLV obrůst trávou tak, že jej přeměnila v mobilní telefon. Vizuál kromě zvětšeného QR kódu dále doplňuje vysvětlující text "I váš příští mobil může být ekologický". Kampaň vznikla ve spolupráci se společností JCDecaux.

Evropská unie včera zahájila u Světové obchodní organizace (WTO) vůbec první obchodní spor s Ruskem. Stalo se tak necelý rok poté, co se Moskva stala členem této organizace. Příčinou sporu jsou recyklační poplatky na automobily z dovozu. EU má za to, že Rusko jejich prostřednictvím chrání domácí automobilky. Na to, až Moskva změní zákon, ale již nechce dál čekat, napsala agentura Reuters. "Evropská komise skoro celý rok využívala každý diplomatický kanál, aby s ruskými partnery našla řešení této záležitosti, ale marně. Poplatek je neslučitelný s nejzákladnějším pravidlem WTO zakazujícím diskriminaci u dováženého zboží," uvedl podle Reuters komisař EU pro obchod Karel De Gucht. Rusko se oficiálně stalo členem Světové obchodní organizace (WTO) loni 22. srpna. O členství usilovalo zhruba 19 let.

Evropská komise varovala německou automobilku Daimler před dalším používáním zakázaného chladiva v klimatizačních systémech jejích vozů. Učinila tak poté, co Francie zablokovala prodej většiny vozů Mercedes-Benz na svém území. Německé úřady však postup Daimleru schválily a Berlín vyzval Brusel, aby povolil automobilce používat dosavadní chladicí médium, protože nové chladivo může být nebezpečné pro zdraví. Daimler odmítl vyhovět směrnici EU, která od letoška zakázala v klimatizaci nově prodávaných vozů používat náplň R134a, která je sice bezpečná, nevyhovuje ale politice na ochranu klimatu před skleníkovými plyny. Firma totiž při testech zjistila, že jediná možná náhrada, chladivo R134yf od amerických firem Honeywell a DuPont, může při srážce a vzplanutí uvolnit vysoce toxický fluorovodík, a způsobit tak lidem ve vozidle téměř jistou smrt.

Harmonogram výzev

Zveřejněný plán výzev je pouze orientační, skutečné termíny příjmu žádostí stejně jako dílčí omezení oblastí podpory budou zveřejněny vždy až s vyhlášením dané výzvy.

Plán výzev na rok 2013 ke dnu 8. 7. 2013


Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
21
11. 2019
21.11.2019 - Seminář, školení
Hotel TRIM Pardubice
27
11. 2019
27.11.2019 - Seminář, školení
Dům techniky České Budějovice
29
11. 2019
29.11.2019 - Seminář, školení
EKONOX s.r.o.
17
1. 2020
17.1.2020 - Seminář, školení
Pardubice, Hotel Labe
EKONOX s.r.o.
23
1. 2020
23.1.2020 - Seminář, školení
Regionální centrum Olomouc
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí