Cradle to Cradle(R) je nový pohled na firemní produkty od jejich designu, materiálů, výroby přes spotřebu až po dobu, kdy doslouží.
Pozvánka na konferenci Uržitelný produkt
Srdečně Vás zveme na již třetí z řady konferencí zaměřených na firemní odpovědnost k životnímu prostředí. Generálním partnerem konference je společnost Henkel .Konferenci podporuje Velvyslanectví Nizozemského království v ČR.
Termín a místo konání: 17. září 2013 od 9.00 do 13.30 v Hotelu Adria, Václavské nám. 26, Praha.
Obsah konference:
Keynotespeaker:
Diana den Held, expertka na Cradle to Cradle(R), Erasmus University of Rotterdam, Nizozemí
"How to make a strong business case by doing the right thing"
Cradle to Cradle(R) je nový pohled na firemní produkty od jejich designu, materiálů, výroby přes spotřebu až po dobu, kdy doslouží. Jde o byznys přístup, který posouvá koncept udržitelnosti od "pouhého" snižování negativních vlivů a soustředí se na zvyšování těch pozitivních, podporu inovací a diverzity. Jeho cílem je ekonomicky úspěšný produkt prospěšný pro společnost i životní prostředí.
Prezentace:
- Lidija Erlebachová, Head Corporate Communications, Henkel
"Zodpovědný životní cyklus výrobku, příklady z praxe"
- Tomáš Hrivnák, marketingový konzultant a zakladatel, Hrivnak
"Udržitelnost - nikoliv ekologický, ale byznysový problém"
- Miroslav Krčma, Centrum inovací a rozvoje
"Nástroje pro sledování udržitelnosti výrobků a služeb a jejich využití v ČR"
- Pavlína Kalousová, předsedkyně, Byznys pro společnost
O zkušenosti z firemní praxe se podělí:
- Přemysl Filip, Senior Manager, Corporate Responsibility , Vodafone
"Eko-třída - dáváme zákazníkům možnost vybrat si mobil eko-logicky."
- Tomáš Formánek, CEO, Logio
"Chytrý dodavatelský řetězec - cesta k udržitelnosti i úsporám"
- Zástupce Škoda Auto
"Udržitelný produkt v praxi Škoda Auto"
Účast na konferenci je zdarma pro členské firmy, pro studenty a neziskové organizace ( počet míst omezen).
Účast pro ostatní zájemce činí 1 500 Kč bez DPH.
Svou účast registrujte na kolska@byznysprospolecnost.cz do 13.9. 2013.
Jaké téma chceme na konferenci otevřít a rozvinout?
Se stále více vnímaným posunem od CSR směrem k celkové udržitelnosti se pozornost firem obrací k udržitelnosti výrobků a služeb. Právě zde začíná diskuze o udržitelnosti každého podnikání, která vede k efektivnímu rozhodování od designu a materiálů přes technologie, firemní procesy až ke komunikaci se zákazníkem či srovnání se s konkurencí.
Udržitelnost produktu ve většině případů nezačíná ani nekončí na vlastním prahu, ale zaměřuje se na celý jeho životní cyklus od získávání surovin až po likvidaci, či ještě lépe, další využití či recyklaci. I v této oblasti dochází k neustálému vývoji a tak jsme se od známého "od kolébky po hrob" (z angl. from cradle to grave) dostali ke sledování produktů "od kolébky po kolébku". Velkou výzvou jsou fáze životního cyklu, které probíhají mimo firmu samotnou. Nejedna společnost čelí situaci, kdy zdaleka nejvyšší negativní dopady mají její výrobky až po opuštění výrobních hal či prodejen, a to v rukou zákazníka.
Sledování životního cyklu výrobků a služeb se hojně využívá pro snižování negativních dopadů činnosti firem na životní prostředí, vede však i k prevenci a efektivnímu řízení rizik i identifikaci finančních úspor.
Konference Ekologická stopa byznysu se udržitelnosti firemních produktů bude věnovat jednak z teoretického hlediska a zároveň také představí české a zahraniční příklady z praxe firem s různých segmentů.
Cílem konference je otevřít diskuzi na téma udržitelnosti výrobků po celou dobu jejich životního cyklu, zjistit, jak jsou na tom firmy působící na lokálním trhu, s jakými omezeními a výzvami se setkávají a zda mohou vzájemně sdílet zkušenosti.
Fotografie z konference Ekologická stopa byznysu 2012 jsou ke shlédnutí zde.