zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Veletrh Eurotrans slučuje logistická témata

18.09.2013
Doprava
Veletrh Eurotrans slučuje logistická témata

V říjnu 2013 se na brněnském výstavišti uskuteční premiéra dopravního veletrhu Eurotrans.

Základními stavebními kameny této nové výstavní akce jsou tradiční veletrhy Autotec a Transport a Logistika. K nim přibude téma železniční dopravy pod názvem Rail-Tec, které bylo doposud součástí strojírenského veletrhu. Veletrh se koná po tři dny (8. - 10. října) souběžně s Mezinárodním strojírenským veletrhem MSV v pavilonu G2

Eurotrans vznikl přesunem veletrhu užitkových automobilů a servisní techniky Autotec do dvouleté periodicity v lichých letech a rozšířením o téma dopravy a logistiky (původně souběžně konané s MSV jako veletrh Transport & Logistika) a kolejové dopravy (původně také součást MSV). Veletrh je primárně určen odborné veřejnosti a bude se konat jednou za dva roky v lichých letech.

Veletrh je koncipován jako česko-slovenský, jeho součástí se stal tradiční slovenský veletrh Žel-Rail. Záštitu veletrhu převzaly Ministerstvo dopravy ČR, Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR, Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálného rozvoja Slovenskej republiky a Svaz průmyslu a dopravy ČR. Partnery projektu jsou hlavní profesní sdružení zaštiťující obory veletrhu.

NEVYDAŘENÉ OSAMOSTATNĚNÍ

Podle původních plánů se měl nově připravovaný dopravní veletrh Eurotrans uskutečnit v samostatném termínu v září, nakonec se bude konat souběžně s Mezinárodním strojírenským veletrhem (MSV) v říjnu, podobně jako původní akce Transport & Logistika. Podle Jiřího Palupy z Veletrhů Brno pořadatelé původně očekávali větší zájem firem. Eurotrans podle současných přihlášek zaplní pouze halu G2. "Zájem je přímo úměrný ekonomické situaci, my se musíme přizpůsobit. Pokud by však byl zájem vyšší, máme prostory, kam můžeme Eurotrans rozšířit," řekl Palupa.

I přes to, že se letos Eurotrans neuskuteční jako samostatný projekt, chtějí Veletrhy Brno pokračovat v rozvoji této akce. Na potenciál tématu podle organizátorů ukazují především pozitivní signály z přípravy konference "Mobilita budoucnosti", která je hlavním doprovodným programem veletrhu.

Eurotrans se tedy bude nově konat od úterý 8. října do čtvrtka 10. října. Veletrh bude umístěn v hale G2, do které je přesunuta i konferenční část veletrhu. Toto uspořádání zaručuje podle organizátora lepší sepětí výstavní části a doprovodného programu.

Záměr dopravního veletrhu podporují i spolupořadatelé veletrhu Autotec - Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP) a spolupracující asociace - Svaz dovozců automobilů (SDA) a Sdružení importérů a výrobců součástí automobilů a servisní techniky (SISA). Ve veřejném prohlášení doporučilo svým členům účast na veletrhu jedenáct profesních sdružení z automobilového průmyslu a dopravy.

DOPROVODNÝ PROGRAM

Doprovodný program veletrhu Eurotrans nabízí několik zajímavých akcí, jejichž zaměření souvisí s logistikou. Nosným konferenčním tématem veletrhu bude "mobilita - přeprava osob a zboží a její alternativy v budoucnosti".

Téma mobility budoucnosti rezonuje také ve stejnojmenné konferenci, která se uskuteční v pavilonu G2 hned v první den veletrhu. Odborným garantem akce je Centrum dopravního výzkumu, konference bude vyvrcholením série tzv. kulatých stolů, tedy diskusí odborníků na témata související s mobilitou budoucnosti. Kulaté stoly se uskuteční v průběhu září a jejich tématy budou financování dopravní infrastruktury, udržitelná mobilita, nákladní doprava, bezpečnost provozu pozemní dopravy, výstavba, údržba a opravy dopravní infrastruktury nebo dopravní telematika. V průběhu konference budou zhodnoceny závěry kulatých stolů, zástupci ministerstva dopravy přiblíží hlavní teze dopravní politiky ČR a zaujmou stanoviska k závěrům kulatých stolů a zástupci ministerstva životního prostředí vysvětlí novinky v podpoře čisté mobility v novém unijním Operačním programu Životní prostředí.

Tématu čisté mobility ve městech se bude věnovat i úterní odpolední seminář Elektrické autobusy pro město, který má podtitul Současnost a budoucnost elektrobusů, trolejbusů a hybridních autobusů v ČR a ve světě. V jejím první bloku budou shrnuty závěry studie "E-mobilita v MHD" a osvětleny základní druhy pohonů pro elektrické autobusy, technologie dobíjení elektrobusů, souhrnné závěry pro energetickou náročnost, nákladovost, ekologické vlivy a provozní spolehlivost jednotlivých pohonů. Druhý blok se bude věnovat provozním zkušenostem s elektrickými autobusy a představení konkrétních technologií, disponibilitě elektrických autobusů v linkovém provozu, provozní zkušenostem s různými zdroji elektrické energie a různými typy pohonů, vlivům konstrukce vozidla na disponibilitu parku, řešení provozních problémů apod. V posledním bloku budou zhodnoceny projekty elektrických autobusů z hledisek finančních a sociálně ekonomických.

Logistickým tématům bude zasvěcena i logistická konference Eulog, na které by ve dvou dnech (9. a 10. října) měly zaznít příspěvky na témata logistika pro servisy, optimalizace procesů v servisním středisku, vývoj v oblasti pneumatik, alternativní paliva a palivové systémy (LPG, CNG, E85), logistické řešení v ČR, automatizované sklady, či budoucnost kombinované dopravy a logistických parků v ČR. Na závěr organizátor počítá s panelovou diskusí.

Z dalšího programu můžeme zmínit také konferenci Reálné možnosti dopravy v Brně a Jihomoravském kraji, workshop ITS pro města pořádaný Centrem dopravního výzkumu, nebo konferenci Možnosti rozvoje vysokorychlostních železnic v podmínkách ČR.

ZDROJ: BVV

Zdroj: Logistika

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
14
11. 2019
14.11.2019 - Přednáška, diskuse
Interhotel Moskva Zlín
B.I.D. Services, s.r.o.
14
11. 2019
14.11.2019 - Konference
Praha, EXPO LETŇANY
21
11. 2019
21.11.2019 - Seminář, školení
Hotel TRIM Pardubice
27
11. 2019
27.11.2019 - Seminář, školení
Dům techniky České Budějovice
29
11. 2019
29.11.2019 - Seminář, školení
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí