zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

NÁMOŘNÍ DOPRAVA

18.10.2013
Doprava
Vodní cesty
NÁMOŘNÍ DOPRAVA

Brusel upravuje vrakování lodí - Evropský parlament (EP) a státy EU se sjednotily na zákoně o vrakování lodí. Lodě, plovoucí pod vlajkou Evropské unie, musí být sešrotovány na zvoleném místě recyklace, které provádí čisté vrakování a bezezbytkové odstraňování škodlivých látek. Profesní organizace Shipbreaking Platform považuje daná pravidla za slabá, protože se týkají pouze lodí EU. Mohla by vést dokonce k tomu, že rejdaři nechají plout svá plavidla pod vlajkami mimoevropských států.

Rejdaři mají hlásit emise CO2 - Evropská komise dokončila první krok ke snižování emisí skleníkových plynů na moři. Na cestě k požadovanému cíli mají mít majitelé lodí od roku 2018 za povinnost sledovat roční emisi CO2 svých lodí a ohlašovat je. Obě další zákonodárné instituce - evropský parlament a členské státy - musejí návrh zákona odsouhlasit.

Miliony EU pro stanice LNG - Námořní přístavy Rotterdam v Nizozemsku a Göteborg ve Švédsku obdrží 34,3 mil. eur (skoro 900 mil. Kč) z programu EU "Dálnice na moři". Bruselskou subvencí mají být oba přístavy podpořeny při výstavbě infrastruktury pro zkapalněný zemní plyn. S touto podporou chce EU uvolnit "zamrzlou situaci" kolem LNG: rejdaři čekají na přístavy, až zřídí tankovací stanice LNG zatímco přístavy čekají, až majitelé lodí přestaví svá plavidla na pohon LNG. Rotterdamská přístavní správa sděluje, že stanice se zásobníkem LNG bude zřízena na nové přístavní části Maasvlakte 2. Příspěvek EU představuje asi pětinu očekávaných nákladů v obou přístavech. Stanice LNG mají napomoci, aby se v Severním a Baltském moři zvýšila spotřeba LNG jakožto lodního paliva.

Zdroj: Logistika

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí