zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Mercedes ACTROS splňuje Euro 6

01.11.2013
Ekologická auta
Mercedes ACTROS splňuje Euro 6

Mercedes-Benz Actros absolvoval náročné testování ve vysokých teplotách v Sierra Nevada a při praktických jízdních zkouškách byl vyslán i za polární kruh. Před uvedením na trh absolvoval 50 milionů kilometrů testování pohonných jednotek, 20 milionů kilometrů na silnici a 2600 hodin dolaďování aerodynamiky v aerodynamickém tunelu.

Aerodynamika

Design nového Actrosu je výrazný, trvanlivý a dynamický. Při čelním pohledu na sebe hlavní pozornost strhne maska chladiče. Kolem ní jsou seskupeny podobně jako u osobních automobilů značky Mercedes-Benz všechny hlavní prvky.

Vzhledem k velkému počtu variant kabiny má Actros modulární design. Vzhled všech verzí zůstává jednotný ať už je kabina široká 2,5 nebo 2,3 m, zda je v kabině tunel motoru, nebo ne, a zda je vybavena nízkou nebo vysokou střechou. Všechny verze kabiny jsou plně pozinkované.

Tvar kabiny byl důkladně testován v aerodynamickém tunelu. Cílem bylo dosažení co nejpříznivějšího vlivu na spotřebu paliva. Tomu odpovídá například sklon čelního skla, který přispívá k dobrému obtékání vzduchu kolem přídě a podílí se na snížení spotřeby paliva. Zároveň nezmenšuje interiér a kapacitu úložných prostor nad čelním sklem u vyšších kabin jako jsou Actros BigSpace a Actros GigaSpace.

K optimalizaci obtékání vzduchu kolem vozu přispívá i tvar předního nárazníku, předních blatníků a obložení boků u sedlového tahače. K lepšímu proudění vzduchu přispívají i deflektory na střeše.

Mezi prvky zlepšující aerodynamiku nového Actrosu patří i stavitelné žaluzie chladiče. Ty jsou otevřeny na maximum v případě potřeby většího množství chladícího vzduchu, ale v případě, že jeho potřeba méně se uzavřou, aby se zlepšilo obtékání vzduchu kolem přídě.

Komfort

Nový Actros má svému řidiči nabídnout komfort, který ocení nejen při dlouhých cestách. Autorádio s přehrávačem CD a přípojkou USB je umístěno v dosahu a zorném poli řidiče. K dispozici bude i provedení s rozhranním Bluetooth. Pro lepší kvalitu zvuku budou v nabídce i dvoupásmové reproduktory a příplatkový sound system s aktivním subwooferem v reproduktoru Bass Reflex, dvěma širokopásmovými reproduktory, dvojicí basových reproduktorů a dvojicí samostatných výškových reproduktorů.

Před spolujezdcem jsou umístěny dvě elektrické zásuvky a třetí je za sedadlem řidiče. Posádka si tak může v interiéru instalovat například mikrovlnnou troubu nebo televizi s DVD přehrávačem.

Novinkou v nabídce bude systém využití zbytkového tepla motoru k vyhřívání kabiny po dobu až dvou hodin bez potřeby využití nezávislého topení. V motorovém prostoru může být navíc umístěno přídavné topení. To bude nabízeno ve dvou verzích - 3,8 kW pro kabinu nebo 9 kW pro kabinu a předehřívání motoru.

Standardem pro všechny nové modely řady Actros je automatická klimatizace Tempmatic. Digitální automatická klimatizace je zahrnuta v nabídce příplatkové výbavy stejně jako pomocná klimatizace. Ta ukládá studený vzduch vyrobený za jízdy a může být využívána k regulaci teploty v kabině po dobu osmi hodin od zastavení.

Motory a převodovky

K pohonu nového Actrosu slouží řadový přeplňovaný vznětový šestiválec Mercedes-Benz OM 471. Tento motor s vrtáním 132 mm a zdvihem 156 mm je nabízen ve čtyřech výkonových verzích. Na výběr bude 310 kW (421 k) a 2100 Nm, 330 kW (449 k) a 2200 Nm, 350 kW (476 k) a 2300 Nm a 375 kW (510 k) a 2500 Nm. Maximálních hodnot točivého momentu je dosahováno již při otáčkách nižších než 1000 min-1 a nejvyšší výkon je k dispozici 1400 min-1.Vznětové agregáty BlueTec vyvinuté v v Mannheimu díky systému vstřikování paliva X-Pulse, recirkulaci výfukových plynů, filtrům pevných částic a selektivní katalytické redukci SCR splňují emisní normu Euro 6. Servisní intervaly nových motorů jsou až 150.000 km.

Standardem pro všechny v současnosti na trh uváděné verze nového Actrosu jsou dvanáctirychlostní plně automatizované převodovky Mercedes-Benz G211 a G281 PowerShift.

ZDROJ: O.Pavlůsek / AutoProfi, www.poukar.cz, kráceno, base4car.com

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
INISOFT s.r.o.
19
11. 2019
19.11.2019 - Seminář, školení
Praha, ČVUT
INISOFT s.r.o.
20
11. 2019
20.11.2019 - Seminář, školení
Brno, ApS Brno s.r.o.
INISOFT s.r.o.
5
12. 2019
5.12.2019 - Seminář, školení
Praha, ČVUT
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí