Britská společnost Air Fuel Synthesis tvrdí, že díky technicky nepříliš náročnému procesu, ve kterém se tradiční paliva benzínového typu syntetizují z vody a ze vzduchu, je možné v budoucnosti pohánět motorypouze vodou a vzduchem...
Priorita představuje úspěšné projekty i dopady akceleračních opatření
Aktuální Priorita přináší hned několik článků o úspěšných projektech podpořených z Operačního programu Životní prostředí. Každý projekt je jiný a všechny jsou zajímavé.
O očistné roli takzvané krize hovoří například Jakub Komárek ze společnosti Sycorex, která získala dotaci na linku na likvidaci starých pneumatik.
"Nerad tomu říkám krize. Ono je to spíše takové čištění trhu, protože například firmy v mém oboru, které padly, nebyly zdravé a stejně by dříve či později skončily."
A přidává i poznatek, že ne vždy je nutné jít si do banky pro úvěr, když se nabízí podpora z evropských fondů, přestože získání podpory je podstatně náročnějším procesem než podepsání smlouvy o úvěru a platbě z něj plynoucích úroků.
Pozitivně znějí i slova Ivy Králové, vedoucí informačního centra v Božím Daru, která v textu o obnovení Naučné stezky Božídarské rašeliniště říká, že podpora z Operačního programu Životní prostředí umožnila zachovat při životě unikátní věc, konkrétně 3,2 kilometru dlouhou naučnou stezku, na které mohou bez potíží projíždět jak maminky s kočárky, tak vozíčkáři.
A nakonec se zmiňme o analýze náměstka úseku řízení Operačního programu Životní prostředí na Státním fondu životního prostředí ČR. Ve svém textu se zamýšlí nad přínosem takzvaných akceleračních opatření v roce 2013, jejichž cílem bylo urychlit čerpání z programu. Mimo jiné v analýze píše, že 147 projektových manažerů státního fondu jen v průběhu uplynulých 12 měsíců vydalo 167 tisíc jednacích čísel a ke konci roku 2013 administrovalo 19 tisíc projektů.