Vlakové jednotky od švýcarské firmy Stadler
Stadler FLIRT
Electric Low-floorMultiple-unit
FLIRT (Rychlý Lehký inovativní regionální vlak) udává nový směr v příměstské dopravě. Prosvětlený prostor pro cestující s otevřeným prostorem nabízí maximální pohodlí.
Výška podlahy je 800 mm a proto je optimalizován pro vyšší i nižší nástupiště. Elektrický výtah je k dispozici pro cestující s omezenou schopnosti pohybu a orientace. Je vybavený 3 kV DC modifikací základního FLIRT, který se ukázal tak úspěšný v Evropě.
Foto: http://cs.wikipedia.org/wiki/GNU_Free_Documentation_License
Technické vlastnosti
- Prosvětlený interiér s vlastním designem
- End-to-end procházku-přes prostor pro cestující
- Low-podlaha sekci> 90%
- Prostorný víceúčelový prostor ve vstupní části
- 8 dveří na každé straně pro rychlý přistup cestujících
- Plně klimatizované prostory pro cestující i strojvedoucího
- Vakuový WC systém, vhodný i pro osoby se zdravotním postižením
- Ergonomicky navržená kabina strojvedoucího
- Automatická spojka
- Svařované z extrudovaného hliníku nástavby
- Vice-řídící jednotky až pro čtyři vozidla
Stadler GTW
GTW DMU-II 2/6 a GTW DMU-II 2/8
Tato generace vlaků GTW splňuje nové nizozemské standardy s ohledem na pohlcování energie v případě kolize. Vlaky jsou přístupné pro zdravotně postižené osoby, vybavené vnitřním systémem videa, uzavřeným systémem WC přístupným pro osoby se zdravotním postižením, 1. třída prostor s připojením 220V, informační systém, pomocí TFT obrazovek a nabízí prostor pro 2 invalidní vozíky a 6 kol.
FOTO na: http://www.stadlerrail.com/en/vehicles/gtw/
Technické vlastnosti
- Prosvětlený interiér s vlastním designem
- Transparentní design interiéru
- Vzduchové podvozky pro cestující a řidiče
- Uzavřený systém s WC snadný přístup pro tělesně postižené
- Prostor pro cestující s širokými dveřmi
- Nízkopodlažní část > 75%
- Stavba splňuje EN 15227 standard pro pohlcování energie v případě nárazu
- 2/3 vchodové dveře na každé straně, které jsou vybaveny posuvným krokem
- Prostorný víceúčelový prostor ve vstupní části
- Ergonomicky navržená kabina strojvedoucího
- Trakční zařízení umístěna v samostatném vozu
Stadler KISS
Electric Double-Decktrain Kiss (šestivagónový vlak)
Nový patrový vlak od společnosti Stadler má délku 150 metrů a kapacitu pro přepravu až 1373 cestujících, s 535 sedadly je rozdělen do 120 míst v první třídě a 415 ve druhé třídě. Každý vlak váží 297 t a dosáhne nejvyšší rychlosti 160 km/h. Větší vlaky mohou být tvořeny tím, že se kombinuje několik hnacích vozidel. První vlaky byly uvedeny do provozu v roce 2011.
FOTO na: http://www.leopool.com/cms/13-stadler-kiss.html
Technické parametry
- Světlý, pro cestující příjemný interiér se speciálním designem
- Prostorné nástupní plochy umožňující snadný nástup cestujících
- 12 dveří na každé straně pro rychlý nástup cestujících
- Klimatizace v prostorách pro cestující a kabiny strojvedoucího s cirkulací čerstvého vzduchu skrze stropní a topný systém
- Vakuová WC, vhodná i pro hendikepované
- Ergonomicky navržená kabina strojvedoucího
- Vozidlové konstrukce z lisovaných hliníkových profilů dle EN 15227, scénář 1, 2 a 4
- Vzduchem odpružené podvozky
- 4 redundantní trakční řetězy s vodou chlazenými IGBT měniči
- Řídící systém vozidla na bázi CANopen s vozidlovou sběrnicí a diagnostickým počítačem
- Mnohočlenné řízení až pro čtyři vozidla
Stadler Regio-Shuttle RS1
Regionální motorový vůz Regio-Shuttle RS1
Regio-Shuttle RS1 je moderní nízkopodlažní motorový vůz lehké stavby. Jeho koncepce je určena speciálně pro regionální dopravu na hlavních a vedlejších tratích.
Vysoké hodnoty zrychlení, maximální rychlost 120 km/h, jakož i komfortně vybavené prostory pro cestující zajišťují rychlou a pohodlnou jízdu. Pohon vozidla probíhá dieselmechanicky dvěma nezávisle pracujícími pohonnými jednotkami.
FOTO na: www.leopool.com
Technické vlastnosti
- Klimatizovaný prostor pro cestující a stanoviště strojvedoucího
- Automatické spřáhlo
- Vakuový uzavřený systém toalety
- Uspořádání vozové skříně ze svařovaných ocelových profilů
- K dosažení nízké hmotnosti vozidla jsou bočnice provedeny v typické příhradové konstrukci
- Obložení bočnic je provedeno 20 mm tlustými sendvičovými deskami, které jsou přilepeny přímo na nosnou vozovou skříň
- Vozová skříň je dimenzována na podélnou tlakovou silu 1.500kN
- Vzduchově vypružené podvozky zajišťují požadovaný klidný chod
- Vybavení vozidla řídicí technikou
- Vícenásobné řízení až 4 vozidel
- Obousměrné vozidlo je uzpůsobeno pro jednomužnou obsluhu
- Velkoryse uspořádaný prostor pro cestující s 65 % podílem nízké podlahy
- Široké dvoukřídlé předsuvné dveře se šířkou 1.300 mm
- Světlé, příjemné prostory pro cestující
- Moderní informační systém pro cestující
- Ergonomicky vytvořené pracoviště strojvedoucího
ZDROJ: www.leopool.com