zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Vlakové jednotky od švýcarské firmy Stadler

28.01.2014
Doprava
Vlakové jednotky od švýcarské firmy Stadler

Stadler FLIRT

Electric Low-floorMultiple-unit

FLIRT (Rychlý Lehký inovativní regionální vlak) udává nový směr v příměstské dopravě. Prosvětlený prostor pro cestující s otevřeným prostorem nabízí maximální pohodlí.

Výška podlahy je 800 mm a proto je optimalizován pro vyšší i nižší nástupiště. Elektrický výtah je k dispozici pro cestující s omezenou schopnosti pohybu a orientace. Je vybavený 3 kV DC modifikací základního FLIRT, který se ukázal tak úspěšný v Evropě.

Foto: http://cs.wikipedia.org/wiki/GNU_Free_Documentation_License

Technické vlastnosti

  • Prosvětlený interiér s vlastním designem
  • End-to-end procházku-přes prostor pro cestující
  • Low-podlaha sekci> 90%
  • Prostorný víceúčelový prostor ve vstupní části
  • 8 dveří na každé straně pro rychlý přistup cestujících
  • Plně klimatizované prostory pro cestující i strojvedoucího
  • Vakuový WC systém, vhodný i pro osoby se zdravotním postižením
  • Ergonomicky navržená kabina strojvedoucího
  • Automatická spojka
  • Svařované z extrudovaného hliníku nástavby
  • Vice-řídící jednotky až pro čtyři vozidla

Stadler GTW

GTW DMU-II 2/6 a GTW DMU-II 2/8

Tato generace vlaků GTW splňuje nové nizozemské standardy s ohledem na pohlcování energie v případě kolize. Vlaky jsou přístupné pro zdravotně postižené osoby, vybavené vnitřním systémem videa, uzavřeným systémem WC přístupným pro osoby se zdravotním postižením, 1. třída prostor s připojením 220V, informační systém, pomocí TFT obrazovek a nabízí prostor pro 2 invalidní vozíky a 6 kol.

FOTO na: http://www.stadlerrail.com/en/vehicles/gtw/

Technické vlastnosti

  • Prosvětlený interiér s vlastním designem
  • Transparentní design interiéru
  • Vzduchové podvozky pro cestující a řidiče
  • Uzavřený systém s WC snadný přístup pro tělesně postižené
  • Prostor pro cestující s širokými dveřmi
  • Nízkopodlažní část > 75%
  • Stavba splňuje EN 15227 standard pro pohlcování energie v případě nárazu
  • 2/3 vchodové dveře na každé straně, které jsou vybaveny posuvným krokem
  • Prostorný víceúčelový prostor ve vstupní části
  • Ergonomicky navržená kabina strojvedoucího
  • Trakční zařízení umístěna v samostatném vozu

Stadler KISS

Electric Double-Decktrain Kiss (šestivagónový vlak)

Nový patrový vlak od společnosti Stadler má délku 150 metrů a kapacitu pro přepravu až 1373 cestujících, s 535 sedadly je rozdělen do 120 míst v první třídě a 415 ve druhé třídě. Každý vlak váží 297 t a dosáhne nejvyšší rychlosti 160 km/h. Větší vlaky mohou být tvořeny tím, že se kombinuje několik hnacích vozidel. První vlaky byly uvedeny do provozu v roce 2011.

FOTO na: http://www.leopool.com/cms/13-stadler-kiss.html

Technické parametry

  • Světlý, pro cestující příjemný interiér se speciálním designem
  • Prostorné nástupní plochy umožňující snadný nástup cestujících
  • 12 dveří na každé straně pro rychlý nástup cestujících
  • Klimatizace v prostorách pro cestující a kabiny strojvedoucího s cirkulací čerstvého vzduchu skrze stropní a topný systém
  • Vakuová WC, vhodná i pro hendikepované
  • Ergonomicky navržená kabina strojvedoucího
  • Vozidlové konstrukce z lisovaných hliníkových profilů dle EN 15227, scénář 1, 2 a 4
  • Vzduchem odpružené podvozky
  • 4 redundantní trakční řetězy s vodou chlazenými IGBT měniči
  • Řídící systém vozidla na bázi CANopen s vozidlovou sběrnicí a diagnostickým počítačem
  • Mnohočlenné řízení až pro čtyři vozidla

Stadler Regio-Shuttle RS1

Regionální motorový vůz Regio-Shuttle RS1

Regio-Shuttle RS1 je moderní nízkopodlažní motorový vůz lehké stavby. Jeho koncepce je určena speciálně pro regionální dopravu na hlavních a vedlejších tratích.

Vysoké hodnoty zrychlení, maximální rychlost 120 km/h, jakož i komfortně vybavené prostory pro cestující zajišťují rychlou a pohodlnou jízdu. Pohon vozidla probíhá dieselmechanicky dvěma nezávisle pracujícími pohonnými jednotkami.

FOTO na: www.leopool.com

Technické vlastnosti

  • Klimatizovaný prostor pro cestující a stanoviště strojvedoucího
  • Automatické spřáhlo
  • Vakuový uzavřený systém toalety
  • Uspořádání vozové skříně ze svařovaných ocelových profilů
  • K dosažení nízké hmotnosti vozidla jsou bočnice provedeny v typické příhradové konstrukci
  • Obložení bočnic je provedeno 20 mm tlustými sendvičovými deskami, které jsou přilepeny přímo na nosnou vozovou skříň
  • Vozová skříň je dimenzována na podélnou tlakovou silu 1.500kN
  • Vzduchově vypružené podvozky zajišťují požadovaný klidný chod
  • Vybavení vozidla řídicí technikou
  • Vícenásobné řízení až 4 vozidel
  • Obousměrné vozidlo je uzpůsobeno pro jednomužnou obsluhu
  • Velkoryse uspořádaný prostor pro cestující s 65 % podílem nízké podlahy
  • Široké dvoukřídlé předsuvné dveře se šířkou 1.300 mm
  • Světlé, příjemné prostory pro cestující
  • Moderní informační systém pro cestující
  • Ergonomicky vytvořené pracoviště strojvedoucího

ZDROJ: www.leopool.com

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí