zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Krátce - různé

27.01.2014
Obecné
Krátce - různé

Přepravní společnost AWT připravuje rozšíření kontejnerového překladiště v areálu bývalého dolu v Paskově na Ostravsku. Po dokončení by se kapacita terminálu zdvojnásobila na 2400 kontejnerů a překladišti by umožnilo odbavovat o 900 vlaků a 36 tis. kamionů ročně více.
Vyplývá to z údajů zveřejněných v informačním systému EIA. Celkovou hodnotu investice společnost odhadla na 160 až 180 mil. korun. O záměru zatím není definitivně rozhodnuto, uvedla dopravní společnost. Jde o plán, který doposud AWT neschválila a o kterém dosud nerozhodli akcionáři firmy. Aktuální zahájení procesu s cílem získat kladné stanovisko ministerstva životního prostředí je součástí šetření, které má určit stavebně-právní náročnost projektu.

Evropská komise se včera rozhodla zahájit právní kroky vůči Německu kvůli rozhodnutí tamní automobilky Daimler, jež odmítla odstranit zakázané chladivo z některých nových aut. Komise již v červenci po předběžné analýze uvedla, že některé nové vozy značky Mercedes se kvůli zakázanému chladivu v klimatizačních systémech v EU nemohou prodávat ani registrovat. Brusel právními kroky pohrozil i Británii, Belgii a Lucembursku, a to kvůli podezření, že se snažily pravidla týkající se chladicí směsi obejít. Daimler jako jediná evropská automobilka odmítl vyhovět směrnici EU, která od loňského ledna zakázala v klimatizaci nově prodávaných vozů používat náplň R134a. Ta je sice zdravotně zcela bezpečná, nevyhovuje však evropské politice proti emisím skleníkových plynů. Daimler odmítl používat nové chladivo proto, že ve svých testech zjistil problémy s jedinou možnou náhradou, chladivem R134yf od amerických společností Honeywell a DuPont.

Odlov nepůvodních krabů říčních v ústí Temže odhalil Britům dosud netušený rozsah znečištění této řeky. Namísto klepítkatců totiž speciálně upravená síť shrnovala lavinu plastových odpadků usazených na dně, které do řeky zanáší voda z moře.

Úsek silnice I. třídy mezi Liptálem a Lhotou u Vsetína byl letos na přelomu října a listopadu pokryt alternativním povrchem. Má prokázat vyšší odolnost gumoasfaltové směsi v porovnání s běžným silničním asfaltem. Srovnávat se budou především rychlost stárnutí a vytváření trhlin u obou typů povrchů. Pryžový granulát, který je součástí gumoasfaltové směsi, vyrábí z recyklovaných pneumatik společnost RPG Recycling z Uherského Brodu, přičemž odborný dohled nad pokládkami provádí tým prof. Ing. Jana Kudrny, CSc., z VUT v Brně. Investorem opravy silnice I. třídy u Liptálu bylo ŘSD, Správa Zlín.

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí