Čtvrtek, 28. března 2024

Indické Nano za necelých 50.000 Kč jezdí i na zemní plyn

Indické Nano za necelých 50.000 Kč jezdí i na zemní plyn

Levná Tata Nano prochází průběžnými modernizacemi a pomalu se posouvá cenově výše, byť základ stále zůstává hodně nízko. Novinkou je verze s pohonem na zemní plyn.

"Nejlevnější auto světa" Tata Nano se představilo počátkem roku 2008, prodává se však až od dubna 2009. Vnější vizuální změny indického "vajíčka" pro modelový rok 2014 jsou jenom kosmetického rázu. Zvenčí jej poznáme podle černého nástavce na předním nárazníku, decentně se proměnil také ten zadní. Vyšší stupně výbavy CX a LX navíc dostaly chromovaný pás na kapotu. Vůz lze dále zušlechtit čtveřicí výbavových balíčků, které obsahují například bodykit, střechu v kontrastní barvě, polepy boků a litá kola.

Interiér si stále zachovává původní vzhled. Dražší varianty dostanou čalounění z kvalitnějších materiálů, novou středovou konzolu s dvanáctivoltovou zásuvkou a držákem lahví, dvě schránky v palubní desce (místo airbagů...), plasty v šedé, či nově též béžové barvě. Také základní Standard se ovšem chlubí šedočerným vnitřkem. Zdá se to být k nevíře, ale Indové si nyní mohou koupit Nano s metalízou, dálkovým centrálním zamykáním, bezklíčkovým vstupem, klimatizací, elektrickými předními okny a audiosystémem AmphiStream. Ten nabídne čtyři reproduktory, bezdrátové spojení bluetooth a přípojky AUX a USB. O takové výbavě se při premiéře před pěti lety mohlo zákazníkům jenom zdát...

Základní zážehový dvouválec o objemu 624 cm3 dává 28 kW výkonu a 51 N.m točivého momentu. K němu přibyla také dvoupalivová varianta na zemní plyn, která nabízí pouze 24 kW a 45 N.m. Prototyp měl premiéru v lednu 2012 v Dillí. Spotřeba benzinu podle místních norem ARAI (Automotive Research Association of India) činila 3,9 l na 100 km. Plánovaná větší osmistovka se zatím neobjevila, čeká se také na diesel.

Zajímavostí je čtyřletá záruka, omezená ovšem pouhými 60.000 kilometry. Nano určitě není automobilem pro dlouhé cestování, byť světlou výšku 180 milimetrů mohou závidět i leckterá SUV. Na indickém trhu se modernizovaný model objeví v červenci, přičemž za holátko s černými nárazníky a plechovými koly zákazník zaplatí v přepočtu pouhých 48.900 korun. Ratan Tata se svého snu o levném autě vzdát nehodlá...

ZDROJ: auto.cz

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů