zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Německo: Rychlovlaky ICE 3 (Velaro D) - spotřeba snížena o 20%!

26.04.2014
Doprava
Německo: Rychlovlaky ICE 3 (Velaro D) - spotřeba snížena o 20%!
ICE 3 - Velaro D

Zdroj: Siemens

Společnost Siemens, výrobce nového rychlovlaku ICE 3 - Velaro D (řada 407) před nedávnem oznámila, že dodá německým drahám DB jeden rychlovlak v hodnotě 33 miliónů Euro zdarma. Siemens učinil toto gesto dobré vůle jako omluvu za pozdní dodávku 16 souprav nejnovějšího typu rychlovlaku ICE 3. generace - Velaro D, pro který DB používá označení 407.

Zdroj: Siemens

Německé dráhy rychlovlaky řady 407 objednaly v roce 2008 za 500 mil. Euro. Od konce roku 2011 měly být již v provozu, zejména na mezinárodních trasách do Francie, Švýcarska, Belgie a Nizozemí. Jejich dodání však bylo ze strany výrobce několikrát odloženo a to z důvodů problémů se schvalováním německým železničním úřadem. Teprve až v prosinci 2013 Siemens dodal první čtyři soupravy. Den před Štědrým dnem udělil německý Eisenbahn Bundesamt povolení k provozu na německých tratích. Další čtyři soupravy obdrží DB do konce března a od poloviny dubna zahájí pravidelný provoz na lince Kolín n/Rýnem - Frankfurt - Stuttgart. Testy nových ICE 3 probíhají také ve Francii a Belgii, aby získaly povolení pro provoz v těchto zemích. Již v létě 2013 získal vlak povolení pro provoz v Eurotunelu do Velké Británie. Jeho nasazení na lince Frankfurt - Londýn je však zatím odloženo na neurčito.

ICE 3 Velaro D interier

Zdroj: Siemens

Výjimečnost tohoto nového typu ICE 3 spočívá zejména v jeho interoperabilitě, tzn. možnosti použití ve čtyřech různých evropských napájecích soustavách, prakticky po celé Evropě. Oproti starší verzi (řada 403/ 406) byla zvýšena bezpečnost (protipožární dveře mezi vozy), o 20% snížena spotřeba energie, snížena hlučnost a úpravou čela vlaku zlepšena aerodynamika. Bohužel byla zrušena populární panoramatická "vyhlídka" skrz prosklenou stěnu za stanovištěm strojvedoucího. Souprava Velaro D je dlouhá 200m, sveze 444 cestujících, 111 v první a 333 ve druhé třídě a dle výrobce má každý cestující o 20% více prostoru než u vlaku obdobné délky. Při spojení dvou souprav vznikne kapacita 888 míst. Vlak se může prohánět max. rychlostí 320 km/h, má spotřebu ekvivalentu 0,33 litru benzínu na cestujícího/ 100km, je vyroben z 98% recyklovatelných materiálů a váží 454 tun.

ZDROJ: http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
19
1. 2018
19-21.1.2018 - Seminář, školení
Praha 6
22
1. 2018
22-25.1.2018 - Veletrh, výstava
Ostrava
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí