Nové Polo od VW jezdí opravdu ekonomicky
Pod kapotou Volkswagenu Polo proběhla v roce 2014 revoluce. Spousta nových motorů se ale do Česka nebude dovážet.
Roli základních motorů převzaly po benzinových tříválcích o objemu 1,2 l menší litrové motory známé z minivozů VW Up! nebo Škoda Citigo. Do Česka se bude dovážet pouze silnější výkonová verze 55 kW, která poslouží jako základní motor. Z Pola udělá průměrně žravé a podprůměrně dynamické auto.
Ještě v průběhu roku 2014 dorazí pod kapotu Pola nové úsporné tříválce s turbem 1.0 TSI.
Už dříve používané čtyřválce 1.2 TSI se chlubí vyššími výkony - novinka zvládne 66 a 81 kW - a až o dvacet procent nižší spotřebou proti předchůdcům. Sportovce potěší, že chuť na palivo v porovnání se současnými motory 1.2 TSI podle VW nejvíce poklesne ve vyšších otáčkách. Polo s nimi patří mezi nadprůměrně úsporné a dynamické malé hatchbacky na benzin.
Naftové motory se místo dřívějších tříválců 1.2 TDI a čtyřválců 1.6 TDI sjednotily na objem 1,4 l a tři válce. Jejich výkonové verze přitom zůstaly shodné, tedy 55, 66 a 77 kW. Do Česka se ale dováží pouze nejslabší varianta se špičkově nízkou výrobcem udávanou spotřebou, ale papírově slabší dynamikou.
Na českém trhu se zatím neobjeví i spousta dalších zajímavých motorů. Jde například o superúsporné verze na benzin BlueMotion v naftovém i benzinovém provedení nebo variantě BlueGT s vypínatelnými dvěma válci.
Více čtěte na: http://www.vybermiauto.cz/autoblok/clanek/test-volkswagen-polo/motorizace