zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Nové Polo od VW jezdí opravdu ekonomicky

25.05.2014
Doprava
Nové Polo od VW jezdí opravdu ekonomicky

Pod kapotou Volkswagenu Polo proběhla v roce 2014 revoluce. Spousta nových motorů se ale do Česka nebude dovážet.

Roli základních motorů převzaly po benzinových tříválcích o objemu 1,2 l menší litrové motory známé z minivozů VW Up! nebo Škoda Citigo. Do Česka se bude dovážet pouze silnější výkonová verze 55 kW, která poslouží jako základní motor. Z Pola udělá průměrně žravé a podprůměrně dynamické auto.

Ještě v průběhu roku 2014 dorazí pod kapotu Pola nové úsporné tříválce s turbem 1.0 TSI.

Už dříve používané čtyřválce 1.2 TSI se chlubí vyššími výkony - novinka zvládne 66 a 81 kW - a až o dvacet procent nižší spotřebou proti předchůdcům. Sportovce potěší, že chuť na palivo v porovnání se současnými motory 1.2 TSI podle VW nejvíce poklesne ve vyšších otáčkách. Polo s nimi patří mezi nadprůměrně úsporné a dynamické malé hatchbacky na benzin.

Naftové motory se místo dřívějších tříválců 1.2 TDI a čtyřválců 1.6 TDI sjednotily na objem 1,4 l a tři válce. Jejich výkonové verze přitom zůstaly shodné, tedy 55, 66 a 77 kW. Do Česka se ale dováží pouze nejslabší varianta se špičkově nízkou výrobcem udávanou spotřebou, ale papírově slabší dynamikou.

Na českém trhu se zatím neobjeví i spousta dalších zajímavých motorů. Jde například o superúsporné verze na benzin BlueMotion v naftovém i benzinovém provedení nebo variantě BlueGT s vypínatelnými dvěma válci.

Více čtěte na: http://www.vybermiauto.cz/autoblok/clanek/test-volkswagen-polo/motorizace

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
INISOFT s.r.o.
20
1. 2021
20.1.2021 - Seminář, školení
Praha, hotel Globus
INISOFT s.r.o.
21
1. 2021
21.1.2021 - Seminář, školení
Olomouc, Clarion Congress
21
1. 2021
21.1.2021 - Seminář, školení
Hotel Globus
22
1. 2021
22.1.2021 - Seminář, školení
Pardubice
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí