Nová Fabia pojede asi i za méně než 4 litry
Pokud jde o motorizace očekávané Škody Fabia III, tady máme poněkud jasněji díky nedávno představenému, mezigeneračně modernizovanému Volkswagenu Polo. Samozřejmě se jejich pohonné jednotky překrývat nemusí, nepředpokládáme ale, že by si Wolfsburg mohl dovolit takový luxus jako je vývoj samostatných agregátů pro stejně velká auta.
Co nás tedy čeká pod kapotou? Především technika s menším než obvyklým počtem válců. Základem by se měl stát atmosférický tříválec o objemu 1,0 litru naladěný na 60 a 75 koní. Najdete jej rovněž mezi předními koly malého Volkswagenu, kde podle normy spotřebuje v průměru 4,6 litru benzínu na sto kilometrů. Počítat snad můžeme i s přeplňovanou variantou 1.0 TSI, která byla naladěna na 90 koní a v NEDC umí Polo rozpohybovat za 4,1 l/100 km.
O design vozu se opět postaral slovenský návrhář Jozef Kabaň, který nepochybně vycházel z tvarů naznačených modelovými řadami Rapid a Octavia. Co víme stoprocentně, je, že se změní proporce karoserie. Škoda přiznává, že současná Fabia je v poměru ke své šířce příliš vysoká, a proto bude nové auto snížené a dostane širší boky.
ZDROJ: http://www.autoweb.cz, kráceno