Pátek, 19. dubna 2024

Nová Fabia pojede asi i za méně než 4 litry

Nová Fabia pojede asi i za méně než 4 litry

Pokud jde o motorizace očekávané Škody Fabia III, tady máme poněkud jasněji díky nedávno představenému, mezigeneračně modernizovanému Volkswagenu Polo. Samozřejmě se jejich pohonné jednotky překrývat nemusí, nepředpokládáme ale, že by si Wolfsburg mohl dovolit takový luxus jako je vývoj samostatných agregátů pro stejně velká auta.

Co nás tedy čeká pod kapotou? Především technika s menším než obvyklým počtem válců. Základem by se měl stát atmosférický tříválec o objemu 1,0 litru naladěný na 60 a 75 koní. Najdete jej rovněž mezi předními koly malého Volkswagenu, kde podle normy spotřebuje v průměru 4,6 litru benzínu na sto kilometrů. Počítat snad můžeme i s přeplňovanou variantou 1.0 TSI, která byla naladěna na 90 koní a v NEDC umí Polo rozpohybovat za 4,1 l/100 km.

Čtyřválcové motory se stanou jasnou menšinou, z nabídky by ale zcela vypadnout neměly. Škodu Fabia bude asi nadále možné vybavit agregátem 1.2 TSI, jejíž výkon stoupne ze 105 na 110 koní a dost možná bude i v provedení se 100 k. Co naopak nebude, je verze RS, což bylo potvrzeno oficiálně i lidmi z automobilky, částečnou náhradou by se však mohla stát Fabia 1.4 TSI s deaktivací dvou válců a nejvyšší výkonem 150 koní, tedy s motorem, který se nově objeví ve VW Polo Blue GT. Volkswagen naopak u svého GTI zamění dvakrát přeplňovanou jednotku 1.4 TSI za poněkud konvenčnější 1.8 TSI, zvýší jeho výkon ze 180 na cirka 190 koní a jako bonus nabídne šestistupňový manuál.
Menší zemětřesení proběhne rovněž mezi naftovými agregáty. Jestli ve Fabii III zůstane 1.6 TDI, můžeme jen hádat, s platformou MQB je spjat pevně, modernizované Polo si o něm však může nechat jen zdát a proto máme za to, že už nebude ani v sesterské Škodě. Dosavadní čtyřválec nejspíše nahradí tříválec 1.4 TDI v několika nastaveních a výkonem 75 až 105 koní. Jak to bude s jejich kultivovaností, momentálně nevíme, každopádně Polo díky nim vykazuje tabulkovou průměrnou spotřebu pouze 3,2 a 3,4 l/100 km.

O design vozu se opět postaral slovenský návrhář Jozef Kabaň, který nepochybně vycházel z tvarů naznačených modelovými řadami Rapid a Octavia. Co víme stoprocentně, je, že se změní proporce karoserie. Škoda přiznává, že současná Fabia je v poměru ke své šířce příliš vysoká, a proto bude nové auto snížené a dostane širší boky.

ZDROJ: http://www.autoweb.cz, kráceno

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů