Fiaty na CNG (zemní plyn)
V České republice nabízí Fiat vozidla s CNG pohonem od roku 2005. Všechny modely mají bipalivové systémy, t.j. jsou schopné spalovat jak zemní plyn, tak benzín. Navíc mají tlakové lahve umístěné pod podlahovou plošinou a nezabírají tak prostor v zavazadelníku. Tlakové lahve jsou vybaveny elektroventilem s ochranou proti nadměrnému přetlaku a přehřátí. Do motoru je zemní plyn veden vysokotlakým potrubím z pozinkované oceli, které je kryté ochranným pláštěm, a přes dvoufázový redukční ventil.
Samotný motor má dva nezávislé okruhy vstřikování paliva - jeden na zemní plyn a jeden na benzín. CNG je doplňován bezpečnostním ventilem s dvojitým jištěním, který je umístěn hned vedle plnícího hrdla benzínové nádrže. Vozidlo automaticky startuje na benzín a po několika sekundách je již motor poháněn zemním plynem. Jakmile dojde zemní plyn v tlakových lahvích, automaticky dojde k přepnutí na benzínový pohon. Typ paliva dodávaného do nádrže má samozřejmě řidič možnost kdykoliv zvolit prostřednictvím tlačítka na palubní desce. Při pohonu na CNG vykazuje motor tišší, kultivovanější chod. Ještě je tu ovšem jedna důležitá výhoda vozidel Fiat. Ve všech případech se jedná o vozidla takto originálně zkonstruovaná ve výrobě, vztahuje se tedy na ně kompletní záruka výrobce!
Více čtěte na: http://www.fiat.cz/cng/nabidka+cng+vozidel/
ZDROJ: www.fiat.cz