Mercedes-Benz sází na zemní plyn i ve třídě E
Současně s ženevskou výstavní premiérou přichází do evropské prodejní sítě Mercedes-Benz E 200 v provedení NGT BlueEFFICIENCY s bivalentním pohonem na zemní plyn (CNG).
Základem ekologického a hospodárného pohonu je osvědčený čtyřválec přeplňovaný kompresorem o výkonu 120 kW (163 koní), který byl modifikován montáží přídavných vstřikovacích trysek na spodní straně sacího potrubí. Díky tomuto uspořádání spaluje buď zemní plyn, nebo bezolovnatý benzin.
Regulátor tlaku se senzorem a elektromagnetickým přerušovacím ventilem řídí přívod zemního plynu a udržuje na konstantní úrovni potřebný systémový tlak. Inovativní řízení motoru umožňuje kdykoli jemně a plynule přejít z benzínu na plyn a opačně, a to i za jízdy, aniž by to posádka jakkoli zaznamenala.
Kromě standardní, nezmenšené nádrže na benzín jsou ve vozidle uloženy tři tlakové nádoby na zemní plyn tak, aby opticky nenarušovaly vzhled vozidla. Jedna nádrž je umístěna za opěradlem zadních sedadel a dvě nádrže jsou pod podlahou zavazadlového prostoru. Všechny tři dohromady pojmou 121,5 litru, resp. 19,5 kg zemního plynu.
Průběh výkonu a točivého momentu moderního čtyřválce zůstává zachován i v provozu na zemní plyn. Ve spojení s pětistupňovou samočinnou převodovkou zrychlí sedan třídy E z 0 na 100 km/h za 10,4 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 224 km/h. Spotřebu benzinu se podařilo v porovnání s předchůdcem snížit o 1,2 litru na 8,1 litru na 100 kilometrů (kombinovaný režim EU). Při provozu na zemní plyn klesla spotřeba o 0,6 kg na 5,5 kg na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 ve výši 149 g na kilometr.
Dojezd na zemní plyn je přibližně 360 kilometrů a 59 litrů benzinu v palivové nádrži umožní ujet dalších cca 730 kilometrů. Celkový dojezd je tedy téměř 1100 kilometrů. Předností provozu na zemní plyn je snížení spotřeby o cca 10 procent a emisí CO2 o více než 20 procent při výrazně čistších emisích než u srovnatelných modelů spalujících výhradně benzín.
ZDROJ: Energetika