Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Moderní tramvaje v Záhřebu

31.01.2010  |  97× přečteno      vytisknout článek

Moderní tramvaje v Záhřebu

Chloubou dopravního podniku města Záhřeb a ozdobou celého města jsou zánovní pětičlánkové tramvaje Končar, kterých  dostane Záhřeb 70. Tyto tramvaje s třemi otočnými podvozky pod hlavními články jsou díky zvláštní konstrukci podvozků přesto stoprocentně nízkopodlažní. Tramvaj má šestery široké dvoukřídlé předsuvné dveře, uspořádání sedaček 1+1. Až na nepříliš prakticky uspořádaný interiér, málo sedaček (40) a zhoršený výhled z řidičského stanoviště kvůli vzhledu čela, je tramvaj opravdu vydařená. Boduje zejména jízdními vlastnostmi díky tichým podvozkům, rychlé akceleraci a celkového dojmu z jízdy. Hlavně neexistence schodů v celé délce vozidla je velmi příjemná. Po porovnání s pražským hitem 14T vychází tato chorvatská tramvaj jako jednoznačný vítěz. O to více nás překvapilo, že její cena byla oproti naší Škodě 14T o několik miliónů korun nižší a to i přes její větší délku.

TMK 2200 is a 100% low floor tram with articulated car body,
made of five-part welded steel construction with three powered bogies.
The state-of-the-art concept, entrance height 300 mm, air-conditioning, ergonomic seats and panoramic glazing together with
fine-tuned hydraulic suspension and rubber cushioned wheels enable a comfortable ride.
Three-phase asynchronous motors, driven by IGBT inverters, enable a maximum speed of 70 km/h. The main vehicle control
unit connected by modern communication protocols to vehicle subsystems (converters, brakes, suspension, doors and air
conditioning) together with the ergonomically shaped and air-conditioned driver´s cabin ensures a comfortable and user-friendly
working environment for the driver.
The vehicle is in regular use in a city of Zagreb from July 2005. Until year 2007, seventy trams were delivered. Delivery of second series (70 vehicles) of low floor trams for the City of Zagreb is in progress.

system: 600 V, DC
continous output: 390 kW
max. speed: 70 km/h
wheel arrangement: Bo+ Bo+ Bo+
gauge: 1000 mm
min. curve radius: 16.5 m
overall lenght: 32 000 mm
width: 2300 mm
floor height: 300 (350) mm
seated passengers: 46
standees: 156 (4 pass/m2)
operator: ZET Zagreb

ZDROJ: Končar Electric Vehicles Inc.,www.mhd.zastavka.net




Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist