Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Posudek EIA preferuje D3 přes Posázaví

10.10.2011  |  zdroj: ČTK  |  69× přečteno      vytisknout článek

Posudek EIA preferuje D3 přes Posázaví

Středočeská část dálnice D3 získala kladný posudek v procesu hodnocení vlivu na životní prostředí (EIA). Zpracovatel upřednostňuje takzvanou západní variantu, podle které se dálnice napojí na Pražský okruh u Jesenice a na jih povede kolem Jílového, Netvořic a Maršovic dále na Heřmaničky. Protne tak turisticky oblíbenou oblast Posázaví. Informuje o tom dnešní vydání deníku E15.

    "Západní koridor se jeví jako výhodnější a to především z hlediska menšího vlivu na obyvatelstvo," uvedl zpracovatel posudku Josef Tomášek. Pro případ, že se z jakéhokoliv důvodu nepodaří prosadit dálnici přes Jílové, nevylučuje Tomášek ani východní variantu, která převážně kopíruje současnou benešovskou silnici číslo tři.

    Trase přes Posázaví dává přednost také Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), jako nejvýhodnější ji před několika lety vyhodnotila i expertní komise ČVUT. Nyní budou podle mluvčí ŘSD Martiny Vápeníkové následovat další ze zákona povinné procesní kroky. "Obeslání všech dotčených samosprávních územních celků, které mají povinnost zveřejnit informace o posudku. Po zveřejnění posudku na úředních deskách pak poběží lhůta 30 dní na vyjádření veřejnosti a dotčených orgánů k posudku," řekla E15 Vápeníková. Celý proces EIA skončí až definitivním stanoviskem ministerstva životního prostředí, teprve pak může ŘSD pokračovat v investiční přípravě.

    Odpůrci stavby přes Posázaví se ale zatím nemusejí příliš obávat. Na přípravu dálnice D3 ve Středočeském kraji nemá ŘSD peníze ani na příští rok. Dálnice D3 z Prahy do Českých Budějovic je nejdelším chybějícím úsekem plánované páteřní dálniční sítě. Aktuálně je v provozu pouhých 17 kilometrů. Zatímco na jihu Čech se čile staví a trasa je jasná, ve středních Čechách byla příprava dlouho zablokována.

    Posudek EIA přitom akutní potřebu středočeského úseku zdůrazňuje. Hustý provoz na nynějším tahu I/3 ohrožuje zdraví a životy nejen řidičů, ale především obyvatel měst a obcí, jako jsou Benešov, Olbramovice a Miličín. Úsek se navíc nedá projet bez stání v kolonách. Podle normy je rozumná hranice pro dvoupruh deset tisíc aut denně, aktuální číslo je ale dvojnásobné. V roce 2030 má mířit z Prahy na jih sto tisíc aut denně, dodala E15.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist