Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Evropská komise chce tišší automobily

06.12.2011  |  70× přečteno      vytisknout článek

Evropská komise chce tišší automobily

Evropské komisi nedávají automobily spát a po řadě opatření nyní zvažuje také snížení povoleného hlukového limitu pro osobní i nákladní automobily. U osobních aut by měla povolená hranice nejprve poklesnout ze stávajících 74 decibelů na 70 decibelů a poté na 68 decibelů, což je velmi výrazný pokles povolené hladiny hlučnosti vozidel, neboť decibel je logaritmickou poměrovou jednotkou. U nákladních automobilů by měla jejich povolená hlučnost poklesnout nejprve na 80 decibelů a následně na 78 decibelů.

Hlučnost vozidla se skládá z hluku pracujícího motoru a výfukové soustavy, aerodynamického hluku a hluku pneumatik. V každém režimu jízdy se poměr těchto složek mění. U stojícího vozidla mají hluk pneumatik a aerodynamický hluk nulovou hodnotu, při jízdě v dálničním režimu mohou být výrazně vyšší než hluk motoru. Měření hlučnosti se provádí podle normy ČSN 30 0512, která odpovídá předpisu EHK - OSN č. 9, který byl naposledy upravován v roce 1996. Samotné měření probíhá na dvacetimetrovém úseku do kterého vozidlo najíždí se zařazeným třetím rychlostním stupněm (u více než čtyřstupňových převodovek) ustálenou rychlostí 50 km/h a na začátku měřeného úseku akceleruje plným sešlápnutím plynu. Toto měření tedy nepostihuje například hlučnost pneumatik či aerodynamický hluk ve vysokých rychlostech. Je spíše relevantní pro městský provoz. Hlučnost vozidel navíc výrazně ovlivňuje jejich technický stav a použité pneumatiky.

Pro automobilky bude výrazné snížení hlučnosti vozidel znamenat další investice poté, co investovaly obrovské prostředky do výrazného snižování emisí CO2.
I když jsou problémy s hlučností způsobenou provozem automobilů jistě závažné, v řadě případů vznikají špatnou dopravní infrastrukturou. Městský provoz by se navíc měl v horizontu cca. 10 - 15 let začít výrazněji přiklánět k elektromobilům nebo plug-in hybridům, u kterých je naopak problém s jejich příliš nízkou hlučností. Minimální hranici hluku však Evropská komise zatím stanovovat nehodlá.

Zdroj: www.ifleet.cz


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist