Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Kolem Prachatic

28.11.2009  |  zdroj: IN magazín  |  183× přečteno      vytisknout článek

Vítám vás v místě, které jsem si dávno vybral k trvalému pobytu a dvanáct let už tu pobývám - na Prachaticku. Nabízím 15 km dlouhý vyhlídkový okruh kolem Prachatic, který je značený jako naučná stezka.

Vyhlídková stezka kolem Prachatic se pohybuje v nadmořské výšce 533 - 690?m a je na ní 12 zastavení. Z východiska značených cest na Malém náměstí v Prachaticích se vydáme po červené kolem přírodní památky Žižkova skalka k vyhlídce Na Křemenném vrchu, kde značená vyhlídková naučná stezka začíná. Za mateřskou školkou sejdeme ulicí Na stráni k základní škole ve Vodňanské ulici a pěšinkou kolem plotu se dostaneme po kovovém schodišti do Rumpálovy ulice k Centru ekologické výchovy Dřípatka (0,7). Frekventovanou Mlýnskou ulicí dojdeme do údolí Živného potoka (1,4). Lesní cestou stoupáme k silnici, kterou překročíme a kolem Kroupova dvora s pěkným výhledem na Prachatice dojdeme na rozcestí Samotové dvory (4,1).

Kolem malé vodní nádrže sestoupáme pěšinkou zpět k Živnému potoku a k rekreačnímu objektu Kandlův mlýn (5,3) se zbytky mlýnského náhonu, který sehrál na přelomu 19. a 20. století významnou úlohu v organizaci prachatického společenského života. Přejdeme silnici Prachatice - Č. Krumlov, ve stoupání otevřenou krajinou překročíme i železniční trať a dojdeme na okraj lesa k rozcestí Pod Libínem (5,9). K Lázním sv. Markéty (7,2), o jejichž obnovu město usiluje, dojdeme cestou okrajem lesa. Pozorně přejdeme Feferský potok a hlavně silnici Prachatice - Volary k Feferskému rybníčku a k místu Na Zlaté stezce (9,2). V úvozové cestě najdeme 115?m dlouhou stopu historické komunikace Zlatá stezka.

Teď jdeme lesem po bývalé tankové cestě, nabízí se nám odbočka na vyhlídku Pod Cvrčkovem (11) a v místě, kde "tankovka" začne klesat vpravo k městu, pokračujeme vlevo po lesní travnaté cestě na výhled Pod Dubovým vrchem (12,3). Dál otevřenou krajinou dojdeme na Šibeniční vrch (13,2). Brzy vejdeme na okraj sídliště a okolo trafostanice projdeme do Národní ulice. Značky nás nasměrují k výklenkové kapličce u silnice Prachatice - Husinec a dál k háječku u hřbitova (14,3) s dominantním kostelem sv. Petra a Pavla. Pak už se kolem starého vodojemu a domu s pečovatelskou službou vracíme k našemu výchozímu bodu nad centrem města (15).

Trasa:
1 Prachatice, Malé náměstí - červená: 2 Kandlův mlýn (5,3) - 3 Lázně sv. Markéty (7,2) - 4 Pod Cvrčkovem (11) - 5 Šibeniční vrch (13,2) - 6 Prachatice (15)

Mapa:
Pošumaví Prachaticko, 1:50 000, edice KČT č. 70

AUTOR: Jan Stráský
Autor je šéf Klubu českých turistů

Související články

Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...

EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.

Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>

Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo

Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.