Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Od limuzín k hybridům. Šéfové nutí firmy kupovat malá a ekologická auta

19.07.2010  |  zdroj: Lidové noviny  |  25× přečteno      vytisknout článek

Velké korporace mají nový hit: chtějí pouze ekologická auta s nízkými emisemi. Takový vůz představuje menší výlohy za pohonné hmoty. Velká a rozměrná auta proto už nemají u korporací šanci.

Firmy dostaly nové instrukce pro nákup služebních aut - vozy musí mít efektivní spotřebu a nízké emise oxidu uhličitého. To je smrtelná kombinace pro rozměrné automobily a první kýžené podpora menších "eko aut". Korporátní klientela totiž představuje hlavní zdroj příjmů.

Nadnárodní korporace, které dostávají instrukce na nákup vozidel ze zahraničních centrál, tím sledují hned dva cíle. Auta s menší spotřebou představují dlouhodobě menší výdaje. Menší emise oxidu uhličitého, které se spotřebou souvisejí, zase dobře zapadají do korporátních strategií spojených s deklarovanou ochranou životního prostředí. "S účinností od letošního jara byly modely s nejvyššími emisemi CO2 v každé kategorii nahrazeny `zelenějšími` variantami," říká Tomáš Chytil, corporate marketing manažer společnosti 3M.

Společnost navíc spustila globální program, jehož cílem je snížit emise oxidu uhličitého ve služebních automobilech. "Hlavní částí tohoto plánu je úprava seznamu automobilů, které si zaměstnanci mohou vybrat v rámci svých pracovních zařazení," dodává Chytil.

Program totiž počítá s tím, že průměrné emise korporátních automobilů klesnou ze 160 gramů oxidu uhličitého na kilometr na 130 gramů. Firma se tak soustředí na speciální edice automobilek, které nabízejí "zelené" vozy, a stejně tak se zajímají o hybridní modely. V letošním roce plánuje koupi ještě několika vozů.

Další společností, která přehodnocuje svoji strategii nákupu vozů, je IBM. "IBM v tuto chvíli zpracovává nový přístup ke správě a údržbě svého vozového parku. Mezi parametry, které nás při výběru zajímají, patří i ekologické hledisko. Naším záměrem je upřednostňovat při pořizování nových vozů modely s nižšími emisemi," říká Petr Šebek, personální ředitel IBM Česká republika.

Microsoft touží po korporátních hybridech


Microsoft dokonce zvažuje nákup pouze hybridních vozů. Markéta Kuklová, tisková mluvčí společnosti, ale upozorňuje i na to, že firma musí uvažovat realisticky. "Vzhledem k cenám a nabídce těchto vozů je to ovšem zatím vzdálenější budoucnost," říká Kuklová.

Microsoft má v současnosti nastavena pravidla tak, že žádný z koupených vozů nesmí překročit emise CO2 přes 200 gramů na kilometr. Microsoft v rámci svých firemních pravidel navíc musí vybírat takové automobily, které zaručí bezpečnost zaměstnanců.
"Každý náš vůz je vybaven celou řadou bezpečnostních prvků jako například velkým množstvím airbagů. Vždy jde rovněž o nová vozidla určité třídy, která mají řadu deformačních zón," tvrdí Markéta Kuklová.

Hybridy pro všechny


Emise oxidu uhličitého jsou prioritní i při nákupu vozů pro telekomunikační společnost Vodafone, která letos bude navyšovat vozový park o desítky automobilů. "Celá skupina Vodafone se snaží do roku 2012 snížit emise o 50 procent. Proto jsme nakoupili dieselové motory," říká Alžběta Weinfurtová, zástupce mluvčího Vodafonu.

Vodafone patří ke společnostem, které už využívají hybridní vozy. "Snažíme se je maximálně využít tím, že si je na služební cestu může vypůjčit úplně každý zaměstnanec Vodafonu," říká Weinfurtová. Hybridní vůz využívá v České republice i společnost Coca-Cola.

"Vozový park osobních a nákladních vozů v jednotlivých zemích, tedy i v ČR a na Slovensku, obměňujeme pravidelně a tento proces jsme nezastavili ani v uplynulých několika letech," říká Milan Luzum, ředitel pro vnější vztahy Coca-Cola HBC ČR/SR. Coca-Cola se kromě emisí oxidu uhličitého soustředí také na trénink svých zaměstnanců, kteří řídí služební vozy, aby si osvojili úsporné návyky.

Autor: Petr Švihel


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist