Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Paradox izraelských ekoaut

14.02.2011  |  zdroj: ČTK  |  77× přečteno      vytisknout článek

V Izraeli jdou na ekologii přes elektromobily - do roku 2015 jich má vyjet pětadvacet tisíc . Země však nejspíš nebude mít dostatek "čisté" eletřiny pro baterie všech těchto aut. Naftu a plyn tak nebudou spalovat auta, ale elektrárny, které pro ně budou vyrábět elektřinu.

Vývoj v plném proudu

Do roku 2015 připadne polovina kilometrů ujetých na silnicích v Izraeli elektrickým automobilům. Myslí si to ředitel podniku Better Place Shai Agassi. Podle něj by se mohla benzínová auta v Izraeli přestat používat za deset let. Podle některých odborníků je to moc optimistické.

Better Place spolupracuje na vývoji elektromobilu s francouzským Renaultem. Miliardář a někdejší zázračný hoch z amerického Silicon Valley Agassi tvrdí, že klíčem k úspěchu automobilu Renault Fluence ZE bude baterie, kterou bude možné rychle dobít a také vyměnit. Zkouší se právě robot, který je schopen do minuty baterii o váze 200 kilogramů vyjmout a nahradit novou. Používá přitom mechanismus na nasazování nových bomb do stíhacích letounů F-16.

25 000 ekoaut



Zkušební středisko automobilky už navštívilo 50.000 lidí a pětina z nich si elektrické auto objednala. Zájem vybavit jím část svých zaměstnanců má také 150 velkých izraelských firem. "Dobře se to řídí, člověk nepociťuje žádné chvění," řekl jeden ze zájemců Chaim Lotem.

"První rok dáme na trh 5000 vozů a ověříme, jak fungují. Následující rok pak přejdeme na 20 000 aut," plánuje Agassi.

Mnoho baterií, málo elektráren



Skeptici poukazují ale hlavně na to, že není jisté, zda izraelské elektrárny budou schopny pro tato auta vyrobit dost energie. Každé z nich má spotřebu srovnatelnou s průměrným bytem

"Izrael bude muset tuto energii získat spalováním nafty, plynu nebo uhlí," řekl energetik Paul Rivlin. Účinnost elektrických aut při ochraně životního prostředí tak podle něj není zřejmá.

Agassi ale svá auta brání. Většina motoristů prý bude baterie dobíjet v noci, kdy je odběr elektřiny malý. I Rivlin připouští, že budou-li mít elektrická auta úspěch v Izraeli, bude to ohromný impuls pro trhy v Číně a USA.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist