Sdílejte geologická data celého světa

04.06.2010  |  35× přečteno      vytisknout článek

Sdílejte geologická data celého světa

Cílem projektu OneGeology, sdružujícího mapové servery geologických služeb, je zlepšení dostupnosti geologických dat. Geologickou službu má téměř každý stát a některé z nich se řadí mezi ty nejstarší vědecké instituce na světě. Donedávna bývalo obtížné velké objemy dat publikovaných geologickými službami sdílet, spravovat nebo je dokonce jen najít. Díky projektu OneGeology jsou nyní přehledně shromážděna data 116 států v měřítku 1:1.000.000, na některých územích i 1:50.000.
Významnou součástí projektu je webový portál geoprostorových dat, založený na nadstavbě Geoportal pro ArcGIS Server. Jeho prostřednictvím si mohou uživatelé prohlížet publikovaná data a využívat je pro své projekty. OneGeology je řízen Britskou geologickou službou (British Geological Survey) a infrastruktura portálu je zajištěna Francouzskou geologickou službou (Bureau de recherche géologiques et mini`eres).
ESRI k tomuto dobrovolnému projektu přispěla grantem geoinformační technologie a technické podpory. Díky tomu se rozšířily možnosti mapových služeb, usnadnily se operace s daty a grant také umožnil některým zemím publikovat mapové služby, na které by jinak neměly prostředky. Sdílení geografických dat v celosvětovém měřítku otevírá nové možnosti spolupráce jednotlivých států, ať jde o vědecké výzkumy, řešení krizových situací nebo plánování využití přírodních zdrojů.