Vynikající úspěch českých geologů - objev nových diamantů v České masívu

08.10.2011  |  105× přečteno      vytisknout článek

Vynikající úspěch českých geologů - objev nových diamantů v České masívu

V nedávné době byl učiněn významný objev Doc. Dr. Janou Kotkovou, CSc. (pracovnicí odboru horninové geochemie České geologické služby) v granulitech SZ části Českého masivu. Zmíněná pracovnice objevila v těchto horninách mikrodiamanty a coesit, což svědčí o velmi vysokých tlacích, kterým tyto horniny byly vystaveny. Tento objev výrazně ovlivní nové modely geologického vývoje Českého masivu. Doc. Kotková publikovala svůj objev společně s německými kolegy ve vysoce prestižním vědeckém časopise Geology (Kotková J., O´Brien P., Ziemann M. (2011): Diamond and coesite discovered in Saxony-type granulite: Solution to the Variscan garnet peridotite enigma. Geology, 39, 7, 667-670. doi: 10.1130/G31971.1). O významnosti jejího objevu svědčí i to, že tento článek byl okamžitě zahrnut mezi významné objevy na různých webových stránkách (např. http://www.firstscience.com/home/news/breaking-news-all-topics/july-2011-geology-highlights-articles-posted-ahead-of-print-may-24-page-8-1_106500.html) nebo i to, že článek byl okamžitě přeložen do čínštiny (http://blog.sciencenet.cn/home.php?mod=space&uid=92454&do=blog&id=457338).

ZDROJ: ČGS,  Jiří Frýda