C&A přichází se zcela kompostovatelným ekotričkem
Módní řetězec C&A nabídne zcela kompostovatelné ekotričko. Stát bude sedm až
devět eur a koupit si je bude v Evropě možné už od června, napsala agentura DPA.
Podle představenstva obchodního domu trvaly práce na novém tričku celé měsíce.
Firma jím chce dokázat, že trvale udržitelný textil
[https://www.kamsnim.cz/categories/textil] lze nabízet i masově. Bude tak možné
přeorientovat se z dnešní praxe kup, párkrát obleč a vyhoď k modelu uzavřeného
kruhu, kdy se již při návrhu zboží myslí na jeho další použití.
Trička jsou z biobavlny, použity na ně byly nejedovaté barvy. Při jejich vzniku
se dbalo na optimální užití energií a vody, stejně jako na zdraví těch, kteří je
vyrábějí. Dokonce i logo připevněné na vnitřní stranu oblečení
[https://www.kamsnim.cz/categories/textil] není jako obvykle z polyesteru, ale z
biobavlny, stejně jako švy.
Tričko se tak může pyšnit certifikátem Cradle-to-Cradle, který se uděluje jen
takovým výrobkům, u kterých je snaha o plnou recyklovatelnost. Mezi ochránci
životního prostředí se projekt setkal se sympatiemi, přestože nadšením
nepřekypovali.
"I když oblečení [https://www.kamsnim.cz/categories/textil] bude možné
ekologicky zlikvidovat, dokud ho budeme nakupovat kvanta, životnímu prostředí
tím v zásadě nepomůžeme," myslí si odbornice na textil
[https://www.kamsnim.cz/categories/textil] z Greenpeace Alexandra Perschauová.
Přesto ale podle ní jde o krok správným směrem.
"Pokud je cílem C&A vylepšit svou image, nesmí se jednat o jednorázovou akci.
Nabídka se musí rozšířit - o kalhoty, halenky a další oblečení," dodává
marketingový expert Martin Fassnacht z německé vysoké školy ekonomické WHU.
Módní řetězec C&A nabídne zcela kompostovatelné ekotričko. Stát bude sedm až devět eur a koupit si je bude v Evropě možné už od června, napsala agentura DPA.
Podle představenstva obchodního domu trvaly práce na novém tričku celé měsíce. Firma jím chce dokázat, že trvale udržitelný textil lze nabízet i masově. Bude tak možné přeorientovat se z dnešní praxe kup, párkrát obleč a vyhoď k modelu uzavřeného kruhu, kdy se již při návrhu zboží myslí na jeho další použití.
Trička jsou z biobavlny, použity na ně byly nejedovaté barvy. Při jejich vzniku se dbalo na optimální užití energií a vody, stejně jako na zdraví těch, kteří je vyrábějí. Dokonce i logo připevněné na vnitřní stranu oblečení není jako obvykle z polyesteru, ale z biobavlny, stejně jako švy.
Tričko se tak může pyšnit certifikátem Cradle-to-Cradle, který se uděluje jen takovým výrobkům, u kterých je snaha o plnou recyklovatelnost. Mezi ochránci životního prostředí se projekt setkal se sympatiemi, přestože nadšením nepřekypovali.
"I když oblečení bude možné ekologicky zlikvidovat, dokud ho budeme nakupovat kvanta, životnímu prostředí tím v zásadě nepomůžeme," myslí si odbornice na textil z Greenpeace Alexandra Perschauová. Přesto ale podle ní jde o krok správným směrem.
"Pokud je cílem C&A vylepšit svou image, nesmí se jednat o jednorázovou akci. Nabídka se musí rozšířit - o kalhoty, halenky a další oblečení," dodává marketingový expert Martin Fassnacht z německé vysoké školy ekonomické WHU.
Zdroj:ČTK
Sdílet článek na sociálních sítích