Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Nejuvědoměleji nakupují v Moravskoslezském kraji

19.02.2010  |  24× přečteno      vytisknout článek

Nejuvědoměleji nakupují v Moravskoslezském kraji

Spotřebitelské chování českých zákazníků se i v období ekonomické krize řídí etickým kodexem. Dokazují to výsledky výzkumu spotřebního chování, jejž na konci loňského roku provedla konzultační a výzkumná agentura Market Gap. Nejsvědomitějšími jsou spotřebitelé z moravskoslezského kraje, kde je bezmála 20 % zákazníků ochotných bojkotovat výrobky nebo služby, při jejichž výrobě se využívá práce dětí, porušují lidská práva nebo týrají zvířata. Hned za Moravskoslezským krajem se umístila Praha s necelými 15 procenty. Třetí skončil Jihomoravský kraj, kde se uvědoměle a eticky chová každý desátý zákazník. Nejhůře v této oblasti spotřebitelského chování dopadl Plzeňský kraj, kde se o původ zboží zajímají pouze 4 % zákazníků.

Spotřebitelé při nákupu do velké míry přihlížejí i k tomu, jestli svým nákupem mohou někomu prospět. Více než 50 % všech zákazníků v České republice je ochotných nákupem podpořit neziskovou organizaci, Fair Trade, charitativní činnost či nějakou obecně prospěšnou myšlenku. Téměř pětina spo-třebitelů tímto způsobem během poslední doby už vědomou podporu svým nákupem projevila. Jedná se zejména o lidi z větších měst, spíše ženy než muže, ve středním věku a s vyšším vzděláním.

"Českým spotřebitelům není lhostejné, jestli zboží, které nakupují, vyrábí děti nebo je testováno na zvířatech. Nejvíce k původu zakoupených produktů přihlížejí zákazníci v Moravskoslezském kraji," uvedl Stanislav Adámek, marketingový stratég společnosti Market Gap. "Téměř pětina z nich je ochotná bojkotovat výrobky z etických, humánních a ekologických důvodů. Zároveň ale rádi podpoří charitu či určitou organizaci koupí konkrétních produktů nebo služeb," dodal Stanislav Adámek.

ZDROJ: REGAL


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist