Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Ekotextil dobývá i módní řetězce

17.04.2011  |  zdroj: Podniky a trhy  |  118× přečteno      vytisknout článek

Firmy nabízejí třeba "brokát" z PET lahví či celé kolekce. z biobavlny. Důrazem na ekologii si značky zlepšují svou image.

Ekomóda je trendy, uvědomují si stále častěji nejen přední světoví návrháři, ale taktéž globální oděvní řetězce s levnější módou. Jestliže se ještě nedávno k módě šetrné k životnímu prostředí v módní branži hlásili spíše jednotlivci, v současné době se z ekologie v módním průmyslu stal doslova globální fenomén. Zájem o ekologicky šetrné materiály v biokvalitě a fair trade produkty v poslední době prudce roste už i v levných módních řetězcích.

Od beztvarých kreací k modelům

Nový trend se navíc neustále posouvá - od často beztvarých kreací neurčité barvy, které ekomódu v řetězcích reprezentovaly v minulosti, se díky moderním technologiím a rozvinutému výzkumu zpracování recyklovatelných materiálů a organických tkanin nyní stále častěji v obchodech objevují "ekomodely" navržené a ušité s ohledem na nejnovější módní trendy.

V tomto týdnu se například ve švédském módním řetězci H&M po celém světě včetně Česka začala prodávat kolekce Conscious Collection, kompletně vyrobená z biobavlny, biolnu, imitace brokátu z recyklovaného polyesteru (vyrobeného například z plastových PET lahví) a tencelu, hedvábného obnovitelného materiálu, jehož výroba má minimální dopad na životní prostředí. Do bílých, pudrových a krémových odstínů laděná jarní kolekce Conscious Collection, navazující na loňskou linii Garden Collection, kopíruje aktuální módní trendy - minimalismus, krajkové aplikace, výšivky i originální střihy. "Už nejde jen o biobavlnu. Nyní se díky ekologickým materiálům nabízejí obrovské možnosti vyjádřit prakticky jakýkoli designérský záměr. Z ekologických materiálů je možné díky novým technologiím ušít prakticky cokoli," popisuje šéfdesignérka H&M Ann-Sofie Johanssonová, která v rámci nejnovější "ekologicky šetrné kolekce" posílá do obchodů volánové šaty, krajkové šortky či rafinované brokátové sukně s kapsami.

Punc luxusu

Samostatné ekologicky šetrné linie oblečení má ve své nabídce i konkurenční španělská Zara. Z organické bavlny z fair trade plantáží nevyužívajících chemické pesticidy a umělá hnojiva, jejíž zpracování navíc nezatěžuje životní prostředí, šije Zara hned několik samostatných oděvních linií z řady Zara Basics a Zara Woman. Majitel této značky, společnost Inditex, který vlastní i řetězce jako Bershka, Pull & Bear nebo Massimo Dutti, má ostatně sociální a environmentální odpovědnost podobně jako další majitelé módních řetězců pevně zakotvenou ve své firemní strategii.

Světovou jedničkou v oblasti prodeje oblečení z certifikované biobavlny pak zůstává původem nizozemský řetězec C&A. V roce 2010 se C&A podařilo prodat kolem 23 milionů kusů oblečení z certifikované biobavlny z oděvní linie C&A Bio Cotton (v roce 2008 značka C&A podle zveřejněných dat prodala 15,3 milionu kusů oblečení z biobavlny, v roce 2009 to bylo již 18 milionů kusů zboží). Celá bavlněná kolekce této značky je tak v současné době již z 10 % tvořena biobavlnou a tento podíl chce nizozemský řetězec neustále zvyšovat.

Není divu, právě biobavlna a další recyklovatelné materiály použité v nejnovějších módních kolekcích dodávají levnějším značkám punc luxusu, módním řetězcům navíc nová strategie spojená s prodejem výrobků z biobavlny výrazně vylepšuje také firemní image.

Rostoucí poptávka po biobavlně ze strany módních řetězců se už ostatně odráží i ve statistikách mezinárodní společnosti Organic Exchange (OE), mapující a zastřešující celosvětový trh s touto komoditou. Jak uvádí aktuální vydání týdeníku Marketing & Media, podle aktuální zprávy Organic Exchange vzrůstá světový trh s výrobky z organické bavlny v posledních letech každoročně o čtyřicet procent, kvalifikovaný a střízlivý předpoklad analytiků OE pro rok 2011 počítá s nárůstem obchodu s textilními výrobky z organické bavlny o dalších dvacet až čtyřicet procent, v absolutních číslech by tak měl předloňský obrat 4,3 miliardy dolarů letos vzrůst až na šest miliard dolarů.

"Korporátní zodpovědnost" k životnímu prostředí je zkrátka ve světě módy stále víc in.

40%
O tolik každoročně roste světový trh s výrobky z organické bavlny, uvádí mezinárodní společnost Organic Exchange, mapující a zastřešující celosvětový trh s touto komoditou.

AUTOR: Irena Zemanová
AUTOR-WEB: www.ihned.cz


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist