Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Ekologie vládne výrobě i distribuci

22.05.2012  |  zdroj: Marketing & Media  |  154× přečteno      vytisknout článek

darekNabídku dárkových předmětů stále víc ovlivňuje sociální a ekologická odpovědnost.

Ekologické, recyklované, recyklovatelné a biologicky odbouratelné reklamní předměty nabývají na stále větší popularitě. V nabídce společností z oblasti 3D reklamy můžeme nalézt velkou škálu reklamních předmětů s označením eko. Co to znamená? V následujících řádcích si nastíníme, z jakých materiálů se ekologické reklamní předměty vyrábějí a jaké jsou alternativní formy napájení, ale i růstu.

Plastové propisky v tříděném odpadu

V první řadě je třeba zmínit oblíbené psací potřeby, které jsou ekologické, protože jsou vyráběny z recyklovaných materiálů, jako je papír, popřípadě karton nebo PET lahve. Jsou také biologicky odbouratelné díky použitým materiálům, ke kterým patří opět například papír, biologicky odbouratelný plast a jiné.

U biologicky odbouratelného plastu je třeba zmínit, že si pro naše podmínky (forma skládek) ekologickou nálepku nezaslouží v případě, že svou zemskou pouť ukončí v komunálním odpadu. Podstatou biologicky odbouratelného plastu je rychlejší doba rozpadu než u ostatních materiálů. Fakticky to ale znamená, že jeho rozpad zatěžuje životní prostředí více než jiné odpady, protože právě v důsledku rychlosti rozkladu vznikají skládkové plyny s vysokým obsahem metanu, který vytváří skleníkový efekt mnohem rychleji než oxid uhličitý. Paradoxně tak klasická propiska končící v tříděném odpadu plní lepší ekologickou funkci než ta bio odbouratelná.

Na bio bavlně nedřou hladovějící děti

Hovoříme-li o ekologických tričkách a jiném reklamním textilu, máme zejména na mysli jeho výrobu z bio bavlny. Stručně řečeno je výchozí materiál získáván šetrnější metodou a nezatěžuje životní prostředí jako standardní výroba. Pod bio bavlnou se ale neskrývá jen ekologické pěstování, hnojení a sklízení, ale i vysoké požadavky na důstojné pracovní podmínky včetně zamezení využívání práce dětí. Finální produkt vás bude tedy nejen těšit z hlediska čistoty morální, ale i faktické. Bio bavlna se příjemně nosí, materiál je jemný a prodyšný, nezpůsobuje alergie a neuvolňuje žádné nežádoucí látky, které se v průběhu zpracování běžné bavlny vyskytují. Tento komfort je však vykoupen vyšší cenou.

Pastelky z novin, recyklované sklo a tašky z lahví

Velmi oblíbeným ekologickým materiálem je také recyklovaný papír. Ten je zastoupen v celé řadě psacích bloků (a propisek), ale i obalů na propisky a pastelky. Dokonce i samotné pastelky je možné vyrobit z recyklovaných novin, jež jsou ukázkou naprosto ekologického produktu při zachování konkurenční ceny. Zajímavostí je, že se recyklovaný papír nevyhýbá ani takovým reklamním produktům, jako je usb flash disk.

Dalším recyklovaným materiálem vyskytujícím se v oblasti reklamních předmětů je sklo. Do reklamního prostředí proniklo formou unikátních recyklovaných skleniček, jimž dodává na exkluzivitě výroba pod značkou Jamie Oliver.

Do řady ekologické řadíme i reklamní tašky, které přišly na svět díky recyklaci plastových lahví. Tyto tašky, ať už nákupní, na recyklovaný odpad, na pláž či na dokumenty, se vyznačují dobrou odolností, a ty nejobyčejnější zabírají místo klasickým igelitovým taškám, které jsou sice levnější, ale z propagačního hlediska jsou méně efektivní z důvodu své velmi omezené životnosti. Přiznejme si, že chodit s igelitkou na nákup není takové terno jako s pěknou textilní taškou se zajímavým potiskem, která vás jistě nezklame tím, že se v ní udělá díra o hrany jogurtu a celý nákup si tak bude klubat cestu ven.

Skládací budky a kalkulačky ze dřeva i z čokolády

Do ekologické škatulky si našlo cestu i dřevo. Logicky je dřevo ekologické z hlediska odbouratelnosti, ale také z hlediska spojení s přírodou, což vám zajistí tužka ve tvaru klacíku či dřevěné desky bloku. A chcete-li se zalíbit zahrádkářům a chatařům, můžete získat perfektní skládací ptačí budky. Ty se vyznačují několika zásadními pozitivy. Radostí při skládání ptačí budky, radostí při jejich osidlování ptáky a radostí z užitečného reklamního nosiče. To není špatné, že? Aby dřevo ukázalo svou širokou využitelnost, může se opravdovým fajnšmekrům zalíbit dřevěná kalkulačka. Jsme-li u kalkulaček, existuje i jedna, kterou můžete sníst, je totiž z čokolády.

Dobijte si mobil sluncem přes batoh

Ekologicky lze i nabíjet, resp. získávat energii, a to formou solárního či manuálního pohonu. Každý jistě ví, co je to solární pohon, ten už v "pradávnu" využívaly běžně dostupné kalkulačky a děje se tak i nadále. Pokrok ale nezastavíme a solární pohon je využíván i u reklamních hodinek, svítilen a lamp, stolních hodin a meteostanic, stále více populárních solárních nabíječek na mobilní telefony, MP3 a MP4 přehrávače, solární nabíječky s usb portem a batohy se solární nabíječkou. Takže, ať už jedete kamkoliv, tyhle reklamní předměty vám zajistí trvalé spojení s civilizací. Manuální pohon je jistota i za nepřízně počasí, ale ručičky mohou bolet.

Ty hodinky jsou jako parník, běží na vodu

Naprostou novinkou ve světě ekologických reklamních předmětů, které stále hledají své místo na výsluní, je vodní pohon. Že to není možné? Ale je a nepotřebujete žádnou proudící řeku, ale pouze několik mililitrů vody. Na tomto principu je založen pohon kalkulaček (ty aby někde nechyběly), stolních hodin, ale i hodinek. Takže chcete-li být eko, hodinky na vodní pohon by vám neměly chybět. Otázkou ovšem zůstává, jak tomu bude v případě trvalejšího používání se spotřebou vody - ve světě, kde má část populace vody trvalý nedostatek, působí podobné využití vodních zdrojů, byť jen v minimální míře, přece jen téměř hříšně.

Podarujte partnery semínkem v květináči

Chcete-li však být opravdu hodně ekologičtí, jako svůj reklamní dárek zvolte ten, jež roste, jako to provedla společnost Messenger, jež ke svému výročí zaslala významným klientům květináč a semínko se slunečnicí.

Pokud nechcete slunečnici, zkuste to s bylinkami, jež ocení každý, komu není kuchyně neznámou oblastí bytu. Nebo nemusíte troškařit a můžete své klienty či obchodní partnery obdarovat i vánočním stromkem - samozřejmě ne tím velkým, ale stromkem v květináči. Každý klient si vypěstuje právě tu svou požadovanou velikost.

U rostoucích dárků je nespornou výhodou i fakt, že takový dárek je vhodné provázat s další marketingovou činností firmy, kdy se spojí se soutěží o nejhezčí, největší či nejpovedenější výrůstek, fotografii či plody. Meze fantazii se v tomto ohledu nekladou.

A že nejste právě eko firmou, která vyrábí eko produkty? Nevadí, s ekologií lze začít kdykoliv. Buďte ekoefektivní.

AUTOR: Lucie Ebnerová


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist