Mystická postava Fabiána dominuje logu Destinační agentury Brdy
Destinační agentura Brdy, která má rozvíjet turistický ruch v návaznosti na nedávno vzniklou CHKO Brdy, má už i své logo. Jeho ústředním motivem je mystická postava strážce Brd Fabiána od známého příbramského výtvarníka Jana Čáky. Nová značka je chráněna Úřadem průmyslového vlastnictví.
Příbram (9.prosince 2016) - ,,Jsme přesvědčeni, že značka s proslulým symbolem Brd se stane jednotícím prvkem celého regionu a přispěje k jeho rozvoji. Život i práce pana Čáky je nejlepší propagací Brd a věříme, že i jeho kresba poslouží k popularizaci a sjednocení celého regionu," řekl Vladimír Král, ředitel Ekologického centra Orlov, o.p.s. (ECO), pod který Destinační agentura Brdy patří.
ECO dlouho hledalo symbol, který by nebyl kontroverzní v regionu a umožňoval jeho sjednocení. ,,Rozdělování Brd na středočeskou a plzeňskou část považujeme za zbytečné, a proto jsme chtěli dát do znaku destinační agentury symbol, který není dotčený žádnými spory a má historickou vazbu k regionu," zdůraznil Vladimír Král. Logo by mělo přispět k znovuobnovení sounáležitosti s územím, které bylo na dlouhou dobu izolováno od normálního dění. ,,Domníváme se, že prostřednictvím Čákova Fabiána můžeme navázat na dobu, která předcházela uzavření Brd pro veřejnost," dodal Vladimír Král.