Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Jak učit o změnách klimatu: Průzkum stavu výuky na gymnáziích

26.08.2011  |  32× přečteno      vytisknout článek

Jak učit o změnách klimatu: Průzkum stavu výuky na gymnáziích

Představujeme výzkumnou zprávu "Jak učit o klimatických změnách: Průzkum stavu výuky na českých gymnáziích." Zpráva je výstupem první fáze projektu Jak učit o klimatických změnách, jehož cílem je vyplnit mezeru v oblasti učebních pomůcek a materiálů pro střední školy. Průzkum přináší orientační sondu do stavu výuky této problematiky na čtyřletých gymnáziích. Soustředí se na zmapování základních problémů a potřeb pedagogů, které budou zohledněny v dalších fázích projektu, především pak přípravě stejnojmenné publikace. Osloveno bylo přibližně 300 učitelů, především zeměpisu a společenských věd, z nichž 72 dotazník vyplnilo.

Z průzkumu vycházejí následující závěry:

  • Klimatické změny jsou probírány paralelně v několika předmětech. Téma si proto vyžaduje interdisciplinární přístup a ucelený učební materiál, který umožní jeho komplexní pochopení.
  • Učitelé považují látku za důležitou, ale zároveň velmi komplikovanou a časové náročnou na přípravu.
  • Více než tři čtvrtiny učitelů považují současné učebnice za nedostatečné. Vytýkají jim zastaralost a uvítali by nové, ucelené zpracování tématu. V učebnicích postrádají praktické ukázky ze světa i z ČR, doplňující grafy a data pro lepší názornost a samostatná cvičení.
  • 87 % respondentů si samo vyhledává doplňkové materiály. Mnoho z nich postrádá dostatek komplexních informací v českém jazyce.
  • Naprostá většina pedagogů přednáší o klimatických cyklech, vlivech člověka na klima a scénářích dopadů klimatických změn na svět. Více jak polovina se také věnuje mezinárodním jednáním. Méně než polovina respondentů vysvětluje veřejnou debatu o problematice a její názorové póly.
  • Studenti se o problematiku aktivně zajímají, což klade zvýšený tlak na učitele a vyžaduje větší propracovanost hodin.

Soubory ke stažení:

Jak učit o změnách klimatu: Průzkum stavu výuky na gymnáziích Jak učit o změnách klimatu: Průzkum stavu výuky na gymnáziích (429.1 KB)


Zdroj: www.amo.cz


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist