Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Vltavu od tohoto týdne brázdí první loď poháněná na solární elektrický pohon v České republice

09.05.2010  |  47× přečteno      vytisknout článek

Vltavu od tohoto týdne brázdí první loď poháněná na solární elektrický pohon v České republice

Primátor hl. m. Prahy Pavel Bém v rámci Dne elektromobility pokřtil první loď na solární-elektro pohon v Praze a celé České republice. Ekologickou loď s názvem Elektronemo bude provozovat Pražská paroplavební společnost.

6.5.2010-Křest první ekologické lodi "První elektro-moto parník je zatím vrchol naší evoluce. Nebude zatěžovat žádnými emisemi, riziky, žádnou ekologickou potenciální katastrofu. Jako primátor jsem to zažil třikrát, kdy krizový štáb a pan inženýr Beran mi hlásí prostřednictvím našeho krizového systému řízení - Na Vltavě se potápí loď. Naposledy se to stalo před pěti lety, kdy potápějící se bárka se potácela mezi Karlovým a Čechovým mostem," zavzpomínal pražský primátor Pavel Bém

Loď je vybavena dvěma elektromotory, baterie částečně nabíjí solární panely. Ty mohou pokrýt až třetinu výkonu. Tiché plavidlo bude vozit cestující na okružních jízdách Prahou.

"Praha roste do zdraví a čistoty navzdory obrovské emisní zátěži, kterou vytváří zejména automobily. Stupněm automobilizace jsme na tom asi stejně, jako by se celý Berlín a Vídeň sečetli dohromady. Proto jsem rád, že jsme vystoupili na další stupínek vyspělejšího evolučního řetězce," dodal primátor hl. m. Prahy Pavel Bém.

Loď je dlouhá asi deset metrů a její výroba, která trvala necelé dva roky, stála asi 2,5 milionu korun. Dva lodní šrouby pohání 12 baterií, které se nabíjejí z elektrické sítě, zároveň také ze tří solárních panelů umístěných na střeše. Plavidlo pluje rychlostí asi deset kilometrů v hodině, motory mají výkon odpovídající čtyřem vysavačům. V současné době má loď povolení vozit 12 pasažérů, do budoucna by se do ní mohlo vejít až 30 lidí. Navrhl ji architekt František Weber, který pro Pražskou paroplavební společnost pracoval i na renovaci historického parníku Vltava.

V Praze 6. 5. 2010


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist