Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Křižovatka vodních cest u Magdeburku

31.07.2010  |  zdroj: Logistika  |  739× přečteno      vytisknout článek

Dokončením plavební komory Niedrig v těsné blízkosti nového přístavu v polovině roku 2011 bude zajištěna splavnost na Labi od Magdeburku až do Hamburku po celý rok s hloubkou vody 4 m.

Magdeburský přístav GmbH je partnerem skupiny Eurogate a zastřešuje nový Hanse-Terminál a Logistické centrum Hansehafen. Přístav leží na 334 km řeky Labe, je umístěn na levém břehu a nové křížení vodních cest umožňuje provoz tlačných soulodí s délkou 185 m a ponorem až 2,5 m.

Dokončením plavební komory Niedrig v těsné blízkosti nového přístavu v polovině roku 2011 bude zajištěna splavnost na Labi od Magdeburku až do Hamburku po celý rok s hloubkou vody 4 m. Velmi dobré napojení na dopravní infrastrukturu povyšuje logistické zařízení na trimodální terminál. Logistická rada má zájem na trvalé výměně informací a na aktivních rozhovorech mezi zemskou vládou a hospodářstvím a vědou. Zemská vláda má zájem řešit otázky týkající se problémů logistiky a chce fungovat jako multiplikátor.

VÝHODNÁ POLOHA

Magdeburk, ležící ve spolkové zemi Sasko - Anhaltsko, je napojen na síť evropských vodních cest pomocí vodní komory Rothensee na Středozemní kanál a dále na Rýn a pomocí vodního mostu, který kříží Labe na Kanál Labe-Havel a dále na Odru.

V těsné blízkosti nového přístavu je dálnice A2 a A14, železniční koridor Lipsko - Magdeburk - Hannover (Berlín) a cca 50 km mezinárodní letiště Lipsko-Halle. Vnitrozemský přístav má zájem fungovat jako hub k přístavům Hamburk a Brémy. Kombinované přepravní řetězce voda - silnice, voda - železnice a opačně jsou prováděny s ohledem na propojení ekologie a efektivity. Přístav má samozřejmě afinitu na říční lodě, ale aktivně musí být využívány i navazující dopravní prostředky silniční a železniční dopravy. Přístav vychází z jeho regionálního významu, ale prostřednictvím mezinárodních aktivit se stává oknem nejen do Evropy, ale i zámoří. V těsné blízkosti přístavu je logistické centrum, které exportuje do celého světa větrné elektrárny, jednotlivé díly takového zařízení svými rozměry a hmotností přesahují standardní rozměry, proto pro jejich přepravu je výhodná vodní doprava.

Obchodní působnost je založena na třech pilířích, kterými jsou: tradiční přístavní společnost s nabídkou překládky a skladování, logistické a spediční společnosti integrující přepravní řetězce a společnosti spravující nemovitosti, infrastrukturu a zabývající se komerčním využitím nemovitostí.

MODERNÍ INFRASTRUKTURA

Magdeburský přístav sestává ze 3 částí s celkovou vodní plochou 655 ha, k dispozici je volná plocha přímo v přístavu 15 ha a ve vzdálenosti do 1 km s plochou cca 100 ha. K technickému vybavení patří 6 jeřábů s nosností 50 t, kontejnerový terminál s překládacím jeřábem, čelní vysokozdvižné vozíky, 8,18 tis. m2 krytých skladovacích ploch, zpevněné plochy pro uložení kontejnerů a dalších zásilek 172 tis. m2, kolejová váha s nosností 120 t, kolejiště s délkou kolejí 54 km, přístavní hrany s délkou 6,49 km.

Hanse-Terminal je moderním terminálem kombinované přepravy, k vybavení patří portálový jeřáb s nosností 50 t, skladovací plocha pro nebezpečné věci s plochou 2,8 tis. m2, odstavná plocha pro kontejnery s plochou 4,8 tis. m2, odstavná plocha 60 x 20 m pro těžké zásilky je umístěna přímo u přístavní hrany, mobilní jeřáb s nosností 500 t, 60 tis. m2 volné plochy a 3,5 km železniční kolej. Terminál byl uveden do provozu v květnu 2007.

Labská vodní cesta je významnou alternativou pro pozemní druhy dopravy, především s afinitou na hromadné zboží, nadrozměrné a těžké zásilky. Je zajímavé, že v Evropě se vodní dopravě věnuje daleko větší pozornost než je to v České republice. Jak bylo již několikrát poznamenáno, právě z důvodu odmítnutí některých přeprav zboží pozemními druhy dopravy z kapacitních důvodů dopravních prostředků nebo dopravní infrastruktury, mohou některé naše podnikatelské subjekty ztratit své vyznané místo na trhu.

AUTOR: Prof. Ing. Václav Cempírek, Ph.D.


Pomocí vodní komory Rothensee je Magdeburg napojen na Středozemní kanál a dále na Rýn

Plavební komora Rorhensee pomocí čerpadel ukládá do bočních bazénů 60 % vody

K vybavení Hanse-Terminalu patří portálový jeřáb s nosností 50 t

Vodní most, který kříží Labe, spojuje Magdeburg s Kanálem Labe - Havel a dále s Odrou

FOTO: AUTOR


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist