Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Zřetelný zájem o způsob pěstování ovoce

30.04.2011  |  50× přečteno      vytisknout článek

Zřetelný zájem o způsob pěstování ovoce

Podle březnového výzkumu společnosti STEM/Mark se více než 70 % obyvatel ČR zajímá o způsob pěstování a výrobu potravin. Při jejich nákupu upřednostňují ty, které jsou označeny symbolem garantujícím způsob produkce. Nechybí ani ochota si za ně připlatit.

Z výzkumu dále vyplynulo, že pro více než 95 % Čechů je důležité chovat se šetrně k přírodě. Pouze necelá pětina ale sleduje označení o způsobu produkce na potravinách. Zákazníci, kteří tato označení znají, jsou ovšem ochotni si za takovéto potraviny připlatit. Nákup potravin s garantovaným způsobem výroby je nejdůležitější pro mladší a vzdělanější spotřebitele, žijící převážně ve větších městech.

Přichází logo se zelenou žabkou

I proto do ČR od konce března přichází banány Chiquita s certifikátem Aliance deštných pralesů (Rainforest Alliance), s nímž mají kupující jistotu, že banány byly vypěstovány na farmách ekologicky šetrným a společensky zodpovědným způsobem. ČR je první zemí v rámci střední a východní Evropy, kde společnost Chiquita logo se zelenou žabkou využije. "Jsme velmi rádi, že se nám podařilo splnit přísná kritéria certifikace Aliance deštných pralesů a můžeme jejich symbol - zelenou žabičku - používat na našich banánech. Spotřebitelé tak mají jasně garantováno, že banány Chiquita nejenom dobře chutnají, ale jejich produkce je férová k přírodě i zaměstnancům. Kromě toho také doufáme, že svou malou částí přispějeme k diskusi o způsobu produkce potravin v méně rozvinutých zemích, kde bohužel stále dochází k nešetrnému zacházení s přírodou i s lidskými zdroji," uvádí Jan Steiner, ředitel, Chiquita ČR.

Oslovení odběratelů i zákazníků

Tuto novinku podle Miroslavy Škrabalové, marketingové manažerky Chiquity pro střední Evropu, nebude provázet žádná masivní kampaň, spotřebitele bude firma oslovovat prostřednictvím internetu a POS materiály v místech prodeje. Banány jsou přitom u nás velmi populární. Ročně se jich v tuzemsku prodá více než 11 kg na osobu, čímž se řadíme na přední místa ve spotřebě v rámci Evropy.

Společnost Chiquita věří, že odpovědným přístupem k produkci ovoce přesvědčí nejen velké odběratele, ale také konečné zákazníky. Právě oni mohou odpovědným spotřebitelským přístupem ukázat prodejcům, že se zajímají o způsob pěstování nakupovaného ovoce v obchodech, což potvrdil i uvedený výzkum. Certifikací, zodpovědným obchodním přístupem i postupnou změnou spotřebitelského vnímání lze dosáhnout vysoké kvality ovoce za odpovídající cenu.

Zpracováno podle materiálů společnosti Chiquita


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
Regitas s.r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist