EIB radí nepodceňovat investice do životního prostředí
Evropská investiční banka radí nepodceňovat investice do životního prostředí,
protože po uplynutí desetiletého přechodného období bude třeba splnit požadavky
EU. Tvrdí to viceprezident EIB Wolfgang Roth.\"Zatímco 47 procent našich úvěrů
je určeno na dopravu, jen deset procent půjček směřuje do životního prostředí,\"
uvedl. \"Je tu sice přechodné období, ale voda se podceňuje, i když je to vážný
problém. Třeba investovat už teď,\" dodal. Výstavba čističek vod, zanedbávaných
v éře komunismu, mnohdy naráží na problémy se spolufinancováním, které úvěry od
EIB pomáhají řešit, a s přípravou příslušných projektů vinou omezených
administrativních kapacit. EIB od roku 1990 poskytla zemím střední a východní
Evropy úvěry celkem za téměř 21 miliard eur, z toho suma určená České republice
od roku 1993 překročila čtyři miliardy eur. Šlo například o úvěr 480 milionů eur
po loňských ničivých povodních na obnovu poškozené infrastruktury. Minulý měsíc
EIB podepsala s Prahou smlouvu o půjčce 75 milionů eur, která umožní dále
prodloužit trasu C pražského metra z Ladví do Letňan o 4,6 kilometru tratě a tři
stanice. Podle informací města se předpokládá, že úsek by měl být uveden do
provozu koncem března 2008. S podporou EIB už město staví úsek metra z Nádraží
Holešovice do Ládví, na který má nová část trasy navazovat. Tento úsek, na který
banka poskytla 150 milionů eur, by měl být uveden do provozu příští rok. Letos
banka úvěruje sumou 292 milionů eur (asi devět miliard korun) rekonstrukci
terminálu ruzyňského letiště, aby splňoval kritéria schengenské dohody o
hraniční kontrole. Letos EIB půjčila zemím střední a východní Evropy 1,619
miliardy eur, loni 49 procent úvěrů směřovalo do oblasti dopravy a komunikací,
letos tento podíl činí 67 procent. Příští členové unie by se také měli - plně či
částečně - podílet na výstavbě 18 transevropských dopravních sítí s odhadovanou
výší nákladů 50 miliard eur do roku 2020. Zdroj: Newsletter Odpady
Evropská investiční banka radí nepodceňovat investice do životního prostředí, protože po uplynutí desetiletého přechodného období bude třeba splnit požadavky EU. Tvrdí to viceprezident EIB Wolfgang Roth.\"Zatímco 47 procent našich úvěrů je určeno na dopravu, jen deset procent půjček směřuje do životního prostředí,\" uvedl. \"Je tu sice přechodné období, ale voda se podceňuje, i když je to vážný problém. Třeba investovat už teď,\" dodal. Výstavba čističek vod, zanedbávaných v éře komunismu, mnohdy naráží na problémy se spolufinancováním, které úvěry od EIB pomáhají řešit, a s přípravou příslušných projektů vinou omezených administrativních kapacit. EIB od roku 1990 poskytla zemím střední a východní Evropy úvěry celkem za téměř 21 miliard eur, z toho suma určená České republice od roku 1993 překročila čtyři miliardy eur. Šlo například o úvěr 480 milionů eur po loňských ničivých povodních na obnovu poškozené infrastruktury. Minulý měsíc EIB podepsala s Prahou smlouvu o půjčce 75 milionů eur, která umožní dále prodloužit trasu C pražského metra z Ladví do Letňan o 4,6 kilometru tratě a tři stanice. Podle informací města se předpokládá, že úsek by měl být uveden do provozu koncem března 2008. S podporou EIB už město staví úsek metra z Nádraží Holešovice do Ládví, na který má nová část trasy navazovat. Tento úsek, na který banka poskytla 150 milionů eur, by měl být uveden do provozu příští rok. Letos banka úvěruje sumou 292 milionů eur (asi devět miliard korun) rekonstrukci terminálu ruzyňského letiště, aby splňoval kritéria schengenské dohody o hraniční kontrole. Letos EIB půjčila zemím střední a východní Evropy 1,619 miliardy eur, loni 49 procent úvěrů směřovalo do oblasti dopravy a komunikací, letos tento podíl činí 67 procent. Příští členové unie by se také měli - plně či částečně - podílet na výstavbě 18 transevropských dopravních sítí s odhadovanou výší nákladů 50 miliard eur do roku 2020.
Zdroj: Newsletter Odpady
Sdílet článek na sociálních sítích