Ambrozek odmítá zákon o dálnici
Ústí nad Labem - Ministr životního prostředí Libor Ambrozek je proti zákonu,
který má omezit pravomoce ekologických aktivistů. Zákon, vyvolaný především
zdržováním stavby dálnice D8, iniciovali politici z Ústeckého kraje. Chtějí v
něm na některých stavbách zkrátit lhůty na projednávání odvolání, zamezit
organizacím možnost odvolat se v územním i stavebním řízení najednou nebo
zjednodušit vyvlastňování pozemků. \"Tento zákon, který leží ve sněmovně, je
podobný zákonu o plzeňském obchvatu. Již ten je na pokraji ústavnosti a úředníci
se jej ani nesnaží aplikovat, protože se bojí. Omezovat práva lidí a organizací
vyjadřovat se ke stavbám jako je dálnice, považuji za nešťastné,\" uvedl
Ambrozek. Dodal, že existují jiné cesty, jak procesy zrychlit. \"Třeba úředníci
nesmí dělat tolik chyb. Samozřejmě, o zkrácení různých lhůt lze také jednat,\"
uvedl. Poslanec za Ústecký kraj Vlastimil Aubrecht, který vznik zákona
inicioval, přiznal, že o odporu ministra dobře ví. \"Byl i proti zákonu o
plzeňském obchvatu. My jsme ale přijetí tohoto zákona předjednali a ve sněmovně
by měl projít,\" řekl. K zastáncům zákona patří například ústecký hejtman Jiří
Šulc i jeho náměstek Jaroslav Foldyna. Ten tvrdí, že k zákonu jeho předkladatele
dohnali sami ekologové. \"Když hrstka pseudoekologů zneužívá zákonů na ochranu
přírody, nedá se nic dělat. Já také nejsem proti tomu, aby se ekologům vzalo
právo na to chránit životní prostředí. Ale nemohou svým postojem blokovat tak
důležitou stavbu, která ve svém důsledku zlepší životní prostředí,\" prohlásil.
Ekologové se v současnosti snaží napadnout územní rozhodnutí na dálnici u soudu
a také se odvolávají například kvůli výskytu chráněných ptáků. \"Toto již stavbu
nejspíše zablokovat nemůže,\" tvrdí Ambrozek. Podle něho ale ministerstvo vždy v
těchto případech trvá na tom, aby dálnice byla postavena tak, že se nenaruší
území, kde žijí chránění živočichové. Zdroj: Ústecký kraj
Ústí nad Labem - Ministr životního prostředí Libor Ambrozek je proti zákonu, který má omezit pravomoce ekologických aktivistů. Zákon, vyvolaný především zdržováním stavby dálnice D8, iniciovali politici z Ústeckého kraje. Chtějí v něm na některých stavbách zkrátit lhůty na projednávání odvolání, zamezit organizacím možnost odvolat se v územním i stavebním řízení najednou nebo zjednodušit vyvlastňování pozemků.
\"Tento zákon, který leží ve sněmovně, je podobný zákonu o plzeňském obchvatu. Již ten je na pokraji ústavnosti a úředníci se jej ani nesnaží aplikovat, protože se bojí. Omezovat práva lidí a organizací vyjadřovat se ke stavbám jako je dálnice, považuji za nešťastné,\" uvedl Ambrozek. Dodal, že existují jiné cesty, jak procesy zrychlit. \"Třeba úředníci nesmí dělat tolik chyb. Samozřejmě, o zkrácení různých lhůt lze také jednat,\" uvedl.
Poslanec za Ústecký kraj Vlastimil Aubrecht, který vznik zákona inicioval, přiznal, že o odporu ministra dobře ví. \"Byl i proti zákonu o plzeňském obchvatu. My jsme ale přijetí tohoto zákona předjednali a ve sněmovně by měl projít,\" řekl.
K zastáncům zákona patří například ústecký hejtman Jiří Šulc i jeho náměstek Jaroslav Foldyna. Ten tvrdí, že k zákonu jeho předkladatele dohnali sami ekologové. \"Když hrstka pseudoekologů zneužívá zákonů na ochranu přírody, nedá se nic dělat. Já také nejsem proti tomu, aby se ekologům vzalo právo na to chránit životní prostředí. Ale nemohou svým postojem blokovat tak důležitou stavbu, která ve svém důsledku zlepší životní prostředí,\" prohlásil.
Ekologové se v současnosti snaží napadnout územní rozhodnutí na dálnici u soudu a také se odvolávají například kvůli výskytu chráněných ptáků. \"Toto již stavbu nejspíše zablokovat nemůže,\" tvrdí Ambrozek. Podle něho ale ministerstvo vždy v těchto případech trvá na tom, aby dálnice byla postavena tak, že se nenaruší území, kde žijí chránění živočichové.
Zdroj: Ústecký kraj
Sdílet článek na sociálních sítích