Palivové články se stěhují z laboratoří do aut
Malá americká vysoká škola Kettering University dostala vládní grant k vytvoření
výzkumného střediska, které by mělo urychlit vývoj palivových článků a jejich
nasazení v běžné automobilové produkci.
Malá americká vysoká škola Kettering University dostala vládní grant k vytvoření výzkumného střediska, které by mělo urychlit vývoj palivových článků a jejich nasazení v běžné automobilové produkci.
Kettering university je v branži vodíkových palivových článků považována za technologického lídra. Její studenti postavili bez jakýchkoli externích zdrojů prototyp vozítka, které jezdí rychlostí 50 km/h a má dojezd sto kilometrů. Prototypy, které staví za miliony dolarů velké automobilky, mají dojezd okolo 300 kilometrů. Za hranici reálné použitelnosti se však považuje dojezd aspoň o sto km větší. Další výzvou je snížení ceny palivových článků. Tu nejvíc ovlivňuje cena katalyzátoru (zatím se používá velmi drahá platina).
Podle šéfa katedry pohonů s vnitřním spalováním na Kettering University Etima Ubonga je technologické dořešení pohonu vodíkovými palivovými články \"na dosah\". Palivové články se podle Ubonga stanou do deseti let běžným zdrojem energie pro pohon automobilů - na rozdíl od kdysi perspektivních elektrických akumulátorů.
Kettering university je v branži vodíkových palivových článků považována za technologického lídra. Její studenti postavili bez jakýchkoli externích zdrojů prototyp vozítka, které jezdí rychlostí 50 km/h a má dojezd sto kilometrů. Prototypy, které staví za miliony dolarů velké automobilky, mají dojezd okolo 300 kilometrů. Za hranici reálné použitelnosti se však považuje dojezd aspoň o sto km větší. Další výzvou je snížení ceny palivových článků. Tu nejvíc ovlivňuje cena katalyzátoru (zatím se používá velmi drahá platina).
Podle šéfa katedry pohonů s vnitřním spalováním na Kettering University Etima Ubonga je technologické dořešení pohonu vodíkovými palivovými články \"na dosah\". Palivové články se podle Ubonga stanou do deseti let běžným zdrojem energie pro pohon automobilů - na rozdíl od kdysi perspektivních elektrických akumulátorů.
Zdroj:EKONOM
Sdílet článek na sociálních sítích