Ekologické novinky ve Frankfurtu: hybridní Honda Civic a Focus na etanol
S přicházejícím autosalónem se výrobci předhánějí také v nabídce automobilů šetrných, či alespoň šetrnějších, k životnímu prostředí. Dva takové vozy dostane segment nižší střední třídy; každý z nich pracuje na jiném principu.
Nová Honda Civic bude mít oficiální světovou premiéru právě v Německu, do světa už pronikly první fotografie hatchbacku. Na autosalónu se představí také čtyřdvéřový sedan a ruku v ruce s ním také Civic s hybridním pohonem.
Půjde o novou generaci současného hybridního pohonu IMA (Integrated Motor Assist). Systém spojuje benzínový motor o objemu 1339 cm3 se 158voltovým elektromotorem. Honda říká, že nová generace tohoto pohonu bude kompaktnější, přitom však asi o 20 procent výkonnější. I spotřeba by oproti stávající verzi měla klesnout. Zážehový motor vyvine výkon 70 kW, elektrický pohon přidá 15 kW výkonu, což znamená dynamiku srovnatelnou s běžnými benzínovými agregáty o objemu 1,8 litru.
Druhou generaci motoru spalujícího bio-etanol předvede na autosalónu také Ford.
K mání bude Focus FFV a kompaktní MPV Focus C-Max FFV. Oba modely budou moci jezdit na benzín, bio-etanol nebo libovolnou kombinaci obou látek.
Bio-etanol je alkohol, jenž se získává kupříkladu z obilí, cukrové řepy, ze dřeva či z jiných biomas, nebo z kvasících rostlinných surovin. Motor spalující takové palivo produkuje o 40 až 70 procent méně kysličníku uhličitého než konvenční zážehový agregát. Oblíbený je tento pohon ve Švédsku, kde je na 80 procent Focusů vybaveno tímto pohonem.