Všechny strany by dávaly peníze do dopravy
Veřejnou dopravu podporují všechny politické strany, které mají šanci dostat se
v červnových volbách do sněmovny. Na výstavbu silnic, dálnic a železničních
koridorů chtějí získat miliardy z fondů Evropské unie. Jednotlivé strany to
uvedly v dotazníku, který minulý týden zveřejnily HN. Podrobnější plány strany
přinášejí ve volebních programech.
Všech pět politických stran chce dokončit výstavbu železničních koridorů.
Všechny strany je chápou jako páteř české železniční sítě. Nejpodrobnější
podporu státu na financování železničních koridorů má ve svém programu vládní
ČSSD. Jednoznačně slibuje masívní podporu dostavby třetího a čtvrtého
železničního koridoru. Dostavba podle socialistů povede ke "zvýšení
konkurenceschopnosti jak v oblasti osobní, tak i nákladní dopravy".
ODS, lidovci a zelení prosazují rychlou transformaci českých drah na efektivní
podnik. ODS a zelení navíc navrhují radikálně zvýšit konkurenci na železnici.
Podle ODS by vyšší konkurence na železnici znamenala "přirozený tlak na vyšší
kvalitu a nižší cenu poskytovaných služeb".
Zelení dodávají: "Dosavadní železniční monolit je nezbytné otevírat menším
přepravcům, kteří mívají pružnějšího podnikatelského ducha a bývají schopni své
služby poskytovat efektivněji a kvalitněji."
Socialisté a komunisté zase chystají pro železniční přepravu masívní státní
podporu. Například ČSSD chce ve svém volebním programu "zvýhodňovat železniční
dopravu před dopravou silniční". Komunisté dokonce upřednostňují železnici i
před dopravou veřejnými autobusy.
Všechny strany chtějí zachovat veřejnou podporu městské hromadné dopravy.
Předhánějí se v tom, kdo nabídne více. ODS chce rozšířit integrovanou dopravu v
okolí měst, podporovat ekologické autobusy jezdící na plyn a zvýšit počet
příměstských vlaků.
ČSSD zase plánuje vyhradit veřejné dopravě ve velkých městech samostatné jízdní
pruhy a zlepšit kvalitu dopravních prostředků. Velké ambice pro zkvalitnění MHD
mají i lidovci. "Aby mohla veřejná doprava úspěšně konkurovat automobilové
dopravě, musí být územně a cenově dostupná a její kvalita musí být srovnatelná s
dopravou auty. Musí být čistá, rychlá a bezpečná," píše se například v jejich
programu.
Nejdále jdou v razantní podpoře MHD komunisté a zelení. Kromě jednoznačného
upřednostňování MHD na úkor osobní přepravy uvažují obě strany o tom, že by lidé
mohli jezdit v městských autobusech, trolejbusech či tramvajích úplně bezplatně.
Veřejnou dopravu podporují všechny politické strany, které mají šanci dostat se v červnových volbách do sněmovny. Na výstavbu silnic, dálnic a železničních koridorů chtějí získat miliardy z fondů Evropské unie. Jednotlivé strany to uvedly v dotazníku, který minulý týden zveřejnily HN. Podrobnější plány strany přinášejí ve volebních programech.
Všech pět politických stran chce dokončit výstavbu železničních koridorů. Všechny strany je chápou jako páteř české železniční sítě. Nejpodrobnější podporu státu na financování železničních koridorů má ve svém programu vládní ČSSD. Jednoznačně slibuje masívní podporu dostavby třetího a čtvrtého železničního koridoru. Dostavba podle socialistů povede ke "zvýšení konkurenceschopnosti jak v oblasti osobní, tak i nákladní dopravy".
ODS, lidovci a zelení prosazují rychlou transformaci českých drah na efektivní podnik. ODS a zelení navíc navrhují radikálně zvýšit konkurenci na železnici. Podle ODS by vyšší konkurence na železnici znamenala "přirozený tlak na vyšší kvalitu a nižší cenu poskytovaných služeb".
Zelení dodávají: "Dosavadní železniční monolit je nezbytné otevírat menším přepravcům, kteří mívají pružnějšího podnikatelského ducha a bývají schopni své služby poskytovat efektivněji a kvalitněji."
Socialisté a komunisté zase chystají pro železniční přepravu masívní státní podporu. Například ČSSD chce ve svém volebním programu "zvýhodňovat železniční dopravu před dopravou silniční". Komunisté dokonce upřednostňují železnici i před dopravou veřejnými autobusy.
Všechny strany chtějí zachovat veřejnou podporu městské hromadné dopravy. Předhánějí se v tom, kdo nabídne více. ODS chce rozšířit integrovanou dopravu v okolí měst, podporovat ekologické autobusy jezdící na plyn a zvýšit počet příměstských vlaků.
ČSSD zase plánuje vyhradit veřejné dopravě ve velkých městech samostatné jízdní pruhy a zlepšit kvalitu dopravních prostředků. Velké ambice pro zkvalitnění MHD mají i lidovci. "Aby mohla veřejná doprava úspěšně konkurovat automobilové dopravě, musí být územně a cenově dostupná a její kvalita musí být srovnatelná s dopravou auty. Musí být čistá, rychlá a bezpečná," píše se například v jejich programu.
Nejdále jdou v razantní podpoře MHD komunisté a zelení. Kromě jednoznačného upřednostňování MHD na úkor osobní přepravy uvažují obě strany o tom, že by lidé mohli jezdit v městských autobusech, trolejbusech či tramvajích úplně bezplatně.
Všech pět politických stran chce dokončit výstavbu železničních koridorů. Všechny strany je chápou jako páteř české železniční sítě. Nejpodrobnější podporu státu na financování železničních koridorů má ve svém programu vládní ČSSD. Jednoznačně slibuje masívní podporu dostavby třetího a čtvrtého železničního koridoru. Dostavba podle socialistů povede ke "zvýšení konkurenceschopnosti jak v oblasti osobní, tak i nákladní dopravy".
ODS, lidovci a zelení prosazují rychlou transformaci českých drah na efektivní podnik. ODS a zelení navíc navrhují radikálně zvýšit konkurenci na železnici. Podle ODS by vyšší konkurence na železnici znamenala "přirozený tlak na vyšší kvalitu a nižší cenu poskytovaných služeb".
Zelení dodávají: "Dosavadní železniční monolit je nezbytné otevírat menším přepravcům, kteří mívají pružnějšího podnikatelského ducha a bývají schopni své služby poskytovat efektivněji a kvalitněji."
Socialisté a komunisté zase chystají pro železniční přepravu masívní státní podporu. Například ČSSD chce ve svém volebním programu "zvýhodňovat železniční dopravu před dopravou silniční". Komunisté dokonce upřednostňují železnici i před dopravou veřejnými autobusy.
Všechny strany chtějí zachovat veřejnou podporu městské hromadné dopravy. Předhánějí se v tom, kdo nabídne více. ODS chce rozšířit integrovanou dopravu v okolí měst, podporovat ekologické autobusy jezdící na plyn a zvýšit počet příměstských vlaků.
ČSSD zase plánuje vyhradit veřejné dopravě ve velkých městech samostatné jízdní pruhy a zlepšit kvalitu dopravních prostředků. Velké ambice pro zkvalitnění MHD mají i lidovci. "Aby mohla veřejná doprava úspěšně konkurovat automobilové dopravě, musí být územně a cenově dostupná a její kvalita musí být srovnatelná s dopravou auty. Musí být čistá, rychlá a bezpečná," píše se například v jejich programu.
Nejdále jdou v razantní podpoře MHD komunisté a zelení. Kromě jednoznačného upřednostňování MHD na úkor osobní přepravy uvažují obě strany o tom, že by lidé mohli jezdit v městských autobusech, trolejbusech či tramvajích úplně bezplatně.
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích