Ve Francii je v módě ekologie
Na soutěži POPAI Awards v Paříži byla letos poprvé kategorie "ekologického designu" a na souběžně probíhajícím veletrhu Marketing at Retail se prezentovaly inovace v této oblasti. Svědčí to o tom, že vedle silného návratu k výrobě z kartonových materiálů jsou ohledy na životní prostředí v evropském retailu jasným trendem tohoto roku. To potvrzovaly i zúčastněné firmy. Podle zástupce jedné z nich, společnosti Perimedias, klienti chtějí "ekologické POP". I zákazníci si prý začínají všímat, že je např. leták či stojan označený logem Imprim Vert nebo PEFC či FSC, která prokazují ekologické zpracování.
Skeptičtěji se k tématu vyjadřoval Eric Carabajal, generální manažer asociace POPAI France: "Někteří klienti chtějí ekologická řešení, ale když řeknete, že jsou trochu dražší, už začínají pochybovat. Proto je na výstavě vidět tolik kartonů, které jsou levné a mohou být vyráběné i z recyklovaných a recyklovatelných materiálů," říká Eric Carabajal. Zákazníkům na prodejnách je ale v drtivé většině úplně jedno, z jakých stojanů nakupují.
Díky studii POPAI Eric Carabajal přesně ví, že francouzský trh POP poklesl vloni o 12 % a dominuje výroba z kartonů. Podíl na tom měly mj. nižší investice kosmetických firem. Naopak veletrh Marketing at Retail je téměř jednou tak velký jako při minulém ročníku před dvěma lety. To je dáno tím, že firmy potřebují nyní najít nové zákazníky. A musí přitom vyhovět jejich aktuálním potřebám, k nimž patří nízká cena, ale i "zelená image".
Celý text v M&M č. 15 str. 14