Němci podporují vodní díla na české straně Labe
ROUDNICE NAD LABEM (ČIA) - Souhlas a podporu s výstavbou dvou vodních děl Malé
Březno a Prostřední Žleb na dolním Labi vyjadřují němečtí dopravní experti.
Uvedl to dnes pro ČIA Jindřich Zídek, ředitel závodu Dolní Labe, s. p., Povodní
Labe se sídlem v Roudnici nad Labem na Litoměřicku. Zídek se v minulých dnech
zúčastnil v saských Drážďanech spolu ředitelkou odboru plavby a vodních cest
ministerstva dopravy Magdalénou Konvičkovou jednání o zlepšení splavnosti Labe.
\"Němečtí odborníci soudí, že dva nízkoprahové jezy na české straně dolního Labe
budou vhodným způsobem navazovat na opatření, která se v současnosti provádějí v
Německu v souvislosti se zlepšením plavebních podmínek na úseku Labe mezi
Magdeburkem a naší státní hranicí,\" řekl Zídek. Podle jeho slov jsou práce na
zlepšení splavnosti Labe v Německu dokončeny zhruba ze 60 procent a mají být
završeny v roce 2006. Spočívají v prohrábkách dna řeky a v budování
koncentračních hrází. \"Zajistí provoz plavidel s ponorem do 140 cm od nás do
Magdeburku 345 dnů v roce,\" upřesnil Zídek. Na české straně je vše zatím ve
stádiu příprav. \"Výstavba jezu Prostřední Žleb má začít v roce 2003 s tím, že
zabezpečí plánovanou plavební hloubku lodím do přístavu Děčín v roce 2005.
Výstavba druhého jezu u Malého Března na Ústecku má skončit do roku 2007 a
vyřeší splavnost Labe až k poslednímu českému jezu v Ústí nad Labem -
Střekově,\" řekl Zídek. Podle jeho slov má být německá veřejnost, novináři i
politici informováni o problematice splavnosti Labe tento týden na velkém
shromáždění v Drážďanech. Shromáždění se zúčastní i česká strana. Nesouhlas s
výstavbou jezů na dolním Labi vyjádřilo již dříve Ministerstvo životního
prostředí. Ministr Miloš Kužvart požaduje, aby bylo zachováno současné koryto
řeky s vzácnými ekosystémy. Navrhuje, aby se přizpůsobily lodě řece a využila se
nízkoponorná zadokolesová plavidla. S takovou myšlenkou přišli podle Zídka v
minulosti i němečtí odborníci. Po zvážení všech okolností však byla zavržena
jako technicky i ekonomicky nevyhovující. \"Místo toho, aby Ministerstvo
životního prostředí podpořilo ekologický i ekonomicky výhodnou lodní dopravu,
povolilo výstavbu dálnice přes České Středohoří. Tím dalo najevo, že preferuje
kamionovou přepravu zboží. Současně ne zcela objektivními informacemi poškozuje
vodní dopravu,\" uzavřel Zídek.
ROUDNICE NAD LABEM (ČIA) - Souhlas a podporu s výstavbou dvou vodních děl Malé Březno a Prostřední Žleb na dolním Labi vyjadřují němečtí dopravní experti. Uvedl to dnes pro ČIA Jindřich Zídek, ředitel závodu Dolní Labe, s. p., Povodní Labe se sídlem v Roudnici nad Labem na Litoměřicku.
Zídek se v minulých dnech zúčastnil v saských Drážďanech spolu ředitelkou odboru plavby a vodních cest ministerstva dopravy Magdalénou Konvičkovou jednání o zlepšení splavnosti Labe. \"Němečtí odborníci soudí, že dva nízkoprahové jezy na české straně dolního Labe budou vhodným způsobem navazovat na opatření, která se v současnosti provádějí v Německu v souvislosti se zlepšením plavebních podmínek na úseku Labe mezi Magdeburkem a naší státní hranicí,\" řekl Zídek.
Podle jeho slov jsou práce na zlepšení splavnosti Labe v Německu dokončeny zhruba ze 60 procent a mají být završeny v roce 2006. Spočívají v prohrábkách dna řeky a v budování koncentračních hrází. \"Zajistí provoz plavidel s ponorem do 140 cm od nás do Magdeburku 345 dnů v roce,\" upřesnil Zídek. Na české straně je vše zatím ve stádiu příprav. \"Výstavba jezu Prostřední Žleb má začít v roce 2003 s tím, že zabezpečí plánovanou plavební hloubku lodím do přístavu Děčín v roce 2005. Výstavba druhého jezu u Malého Března na Ústecku má skončit do roku 2007 a vyřeší splavnost Labe až k poslednímu českému jezu v Ústí nad Labem - Střekově,\" řekl Zídek. Podle jeho slov má být německá veřejnost, novináři i politici informováni o problematice splavnosti Labe tento týden na velkém shromáždění v Drážďanech. Shromáždění se zúčastní i česká strana.
Nesouhlas s výstavbou jezů na dolním Labi vyjádřilo již dříve Ministerstvo životního prostředí. Ministr Miloš Kužvart požaduje, aby bylo zachováno současné koryto řeky s vzácnými ekosystémy. Navrhuje, aby se přizpůsobily lodě řece a využila se nízkoponorná zadokolesová plavidla. S takovou myšlenkou přišli podle Zídka v minulosti i němečtí odborníci. Po zvážení všech okolností však byla zavržena jako technicky i ekonomicky nevyhovující. \"Místo toho, aby Ministerstvo životního prostředí podpořilo ekologický i ekonomicky výhodnou lodní dopravu, povolilo výstavbu dálnice přes České Středohoří. Tím dalo najevo, že preferuje kamionovou přepravu zboží. Současně ne zcela objektivními informacemi poškozuje vodní dopravu,\" uzavřel Zídek.
Sdílet článek na sociálních sítích