AS-TOP TURBO je nový typ odlučovačů lehkých kapalin připravovaných pro uvedení
na trh. Jejich předností je využití odstředivé síly – těžší látky se pohybují
směrem k vnějšímu okraji proudu a lehčí směrem k vnitřnímu okraji proudu. Na
okrajích proudu jsou pak i nižší rychlosti proudu a tak je zvýšená
pravděpodobnost že dojde k dotyku lehčí, či těžší látky s povrchem vložek
tvořených tvarovanými deskami a ke sloučení více kapek (koalescenci)… něco jako
když auta přepálí zatáčku a „naštosují se do stromu“. Tento jev zefektivní
odlučovací procesy, což vede ke zvýšení účinnosti oproti klasickému gravitačnímu
odlučovaní a ke srovnatelným výsledkům s koalescenčními filtry.. i když
vícestupňový koalescenční filtr to zatím není. Nespornou výhodou je však
udržování zařízení – stačí opláchnutí vestavby, no a samozřejmě vyklizení a
likvidace zachycených částic. Zatím to vypadá na to, že tento systém bude
alternativou především pro méně znečištěné plochy.
AS-TOP TURBO je nový typ odlučovačů lehkých kapalin připravovaných pro uvedení na trh. Jejich předností je využití odstředivé síly – těžší látky se pohybují směrem k vnějšímu okraji proudu a lehčí směrem k vnitřnímu okraji proudu. Na okrajích proudu jsou pak i nižší rychlosti proudu a tak je zvýšená pravděpodobnost že dojde k dotyku lehčí, či těžší látky s povrchem vložek tvořených tvarovanými deskami a ke sloučení více kapek (koalescenci)… něco jako když auta přepálí zatáčku a „naštosují se do stromu“. Tento jev zefektivní odlučovací procesy, což vede ke zvýšení účinnosti oproti klasickému gravitačnímu odlučovaní a ke srovnatelným výsledkům s koalescenčními filtry.. i když vícestupňový koalescenční filtr to zatím není. Nespornou výhodou je však udržování zařízení – stačí opláchnutí vestavby, no a samozřejmě vyklizení a likvidace zachycených částic. Zatím to vypadá na to, že tento systém bude alternativou především pro méně znečištěné plochy.