LADA Vesta bude plnit Euro 6
Vstup aliance Renault-Nissan byl pro ruský AvtoVAZ nejdůležitějším momentem
minimálně nového století. Francouzsko-japonské spojení totiž kromě mnoha miliard
korun přineslo na post šéfa velmi schopného Bo Anderssona, který je prvním
cizincem ve vedení automobilky, a do designového oddělení Brita Steva Mattina.
Oba dva se přitom stali zásadními postavami vzniku zcela nového, 4,35 metru
dlouhého sedanu (rozvor 2,65 metru) nižší střední třídy s názvem Vesta. Ten
totiž nejen, že nahradí obstarožní Prioru, ale má být rovněž klíčem k
západoevropským trhům. Hlavním trumfem bude atraktivní design karosérie, za
kterým stojí již zmíněný Steve Mattin. Neméně zajímavý je interiér, který díky
čalounění sedadel opět nabídne momentálně velmi frekventované písmenko v
AvtoVAZu. Celkový design působí velmi svěže a moderně, Lada pak slibuje
materiály a zpracování na úrovni evropské konkurence. Zajímavým prvkem jsou
především budíky v samostatných tubusech a netradičně umístěné výdechy ventilace
okolo multimediálního systému, který se má mimochodem přenést do standardní
výbavy. V té dále najdeme nastavitelný volant, ABS nebo stabilizaci. Pod
pozinkovanou karosérií se ukrývá platforma Lada B, vyvinutá ve spolupráci s
aliancí Renault-Nissan, od níž pochází mnoho prvků - například řízení a zavěšení
zadních kol má původ v Renaultu Mégane. Pod kapotou se objeví zcela nové
benzínové motory o objemu 1.6 litru, které mají plnit emisní normu Euro 6 a
jejichž výkon se bude pohybovat mezi 87 - 114 koňmi. Na konkrétnější informace o
technice je však příliš brzy, protože sériová Vesta, vyráběná v Iževsku,
nepřijede dříve než za rok. Vedle sedanu se pak ve stejném závodě bude vyrábět i
hatchback a kombi Universal. ZDROJ: www.autozine.cz [http://www.autozine.cz],
kráceno
Vstup aliance Renault-Nissan byl pro ruský AvtoVAZ nejdůležitějším momentem minimálně nového století. Francouzsko-japonské spojení totiž kromě mnoha miliard korun přineslo na post šéfa velmi schopného Bo Anderssona, který je prvním cizincem ve vedení automobilky, a do designového oddělení Brita Steva Mattina.
Oba dva se přitom stali zásadními postavami vzniku zcela nového, 4,35 metru dlouhého sedanu (rozvor 2,65 metru) nižší střední třídy s názvem Vesta. Ten totiž nejen, že nahradí obstarožní Prioru, ale má být rovněž klíčem k západoevropským trhům. Hlavním trumfem bude atraktivní design karosérie, za kterým stojí již zmíněný Steve Mattin.
Neméně zajímavý je interiér, který díky čalounění sedadel opět nabídne momentálně velmi frekventované písmenko v AvtoVAZu. Celkový design působí velmi svěže a moderně, Lada pak slibuje materiály a zpracování na úrovni evropské konkurence. Zajímavým prvkem jsou především budíky v samostatných tubusech a netradičně umístěné výdechy ventilace okolo multimediálního systému, který se má mimochodem přenést do standardní výbavy. V té dále najdeme nastavitelný volant, ABS nebo stabilizaci.
Pod pozinkovanou karosérií se ukrývá platforma Lada B, vyvinutá ve spolupráci s aliancí Renault-Nissan, od níž pochází mnoho prvků - například řízení a zavěšení zadních kol má původ v Renaultu Mégane. Pod kapotou se objeví zcela nové benzínové motory o objemu 1.6 litru, které mají plnit emisní normu Euro 6 a jejichž výkon se bude pohybovat mezi 87 - 114 koňmi. Na konkrétnější informace o technice je však příliš brzy, protože sériová Vesta, vyráběná v Iževsku, nepřijede dříve než za rok. Vedle sedanu se pak ve stejném závodě bude vyrábět i hatchback a kombi Universal.
ZDROJ: www.autozine.cz, kráceno
Sdílet článek na sociálních sítích