zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

LADA Vesta bude plnit Euro 6

05.09.2014
Doprava
LADA Vesta bude plnit Euro 6
Vstup aliance Renault-Nissan byl pro ruský AvtoVAZ nejdůležitějším momentem minimálně nového století. Francouzsko-japonské spojení totiž kromě mnoha miliard korun přineslo na post šéfa velmi schopného Bo Anderssona, který je prvním cizincem ve vedení automobilky, a do designového oddělení Brita Steva Mattina. Oba dva se přitom stali zásadními postavami vzniku zcela nového, 4,35 metru dlouhého sedanu (rozvor 2,65 metru) nižší střední třídy s názvem Vesta. Ten totiž nejen, že nahradí obstarožní Prioru, ale má být rovněž klíčem k západoevropským trhům. Hlavním trumfem bude atraktivní design karosérie, za kterým stojí již zmíněný Steve Mattin. Neméně zajímavý je interiér, který díky čalounění sedadel opět nabídne momentálně velmi frekventované písmenko v AvtoVAZu. Celkový design působí velmi svěže a moderně, Lada pak slibuje materiály a zpracování na úrovni evropské konkurence. Zajímavým prvkem jsou především budíky v samostatných tubusech a netradičně umístěné výdechy ventilace okolo multimediálního systému, který se má mimochodem přenést do standardní výbavy. V té dále najdeme nastavitelný volant, ABS nebo stabilizaci. Pod pozinkovanou karosérií se ukrývá platforma Lada B, vyvinutá ve spolupráci s aliancí Renault-Nissan, od níž pochází mnoho prvků - například řízení a zavěšení zadních kol má původ v Renaultu Mégane. Pod kapotou se objeví zcela nové benzínové motory o objemu 1.6 litru, které mají plnit emisní normu Euro 6 a jejichž výkon se bude pohybovat mezi 87 - 114 koňmi. Na konkrétnější informace o technice je však příliš brzy, protože sériová Vesta, vyráběná v Iževsku, nepřijede dříve než za rok. Vedle sedanu se pak ve stejném závodě bude vyrábět i hatchback a kombi Universal. ZDROJ: www.autozine.cz, kráceno
Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí