Nekončící starosti s odpadem
Budou-li občané třídit odpad, ušetří peníze nejen z obecní, ale zprostředkovaně
také ze své vlastní kapsy. Hradec Králové - Čtenář Jiří Volák si myslí, že \"se
dnes hazarduje s iniciativou lidí, kteří disciplinovaně třídí odpad\" a písemně
nás vyzval, abychom se zajeli podívat \"... na Pouchov k panelákům bývalého JZD,
kde už tři týdny nikdo neodváží kontejnery se sklem a plasty
[https://www.kamsnim.cz/categories/plast].\" Po stopách činu Zvědové zjistili,
že kontejnery pro komunální odpad, označené Marius Pedersen, jsou prázdné,
nikoli však ty pro sklo [https://www.kamsnim.cz/categories/skloBile] a plasty
[https://www.kamsnim.cz/categories/plast] s nálepkou Technické služby Hradec
Králové. Pořídili o tom fotodokumentaci. Protože čtenář údajně obvolal oprávněné
firmy bez jakékoli odezvy, následovali jsme jeho příkladu a začali u Technických
služeb HK. Náměstek Vladimír Vaníček nám vysvětlil, že k 31. prosinci 2001
Technické služby HK prodaly odpadové nádoby na Pouchově a v okolních lokalitách
společnosti Marius Pedersen, aby jako \"oprávněná osoba\" mohla v daném území
zajišťovat objednanou službu. Ta zatím kontejnery neoznačila svým logem. \"Sám
bydlím na Pouchově a musím objektivně říct, že Pedersen vyváží obsah kontejnerů
pravidelně a možná má na jejich stanovištích i větší pořádek, než když jsme tam
jezdili my,\" prohlašuje Vaníček. Na území obhospodařovaném Technickými službami
HK jsou nádoby s plasty [https://www.kamsnim.cz/categories/plast] vyprazdňovány
jednou až dvakrát týdně. \"Sklo [https://www.kamsnim.cz/categories/skloBile] se
sbírá do zvonů o objemu dvou kubíků, na stanovištích bývají umístěny po dvou.
Protože se naplňují nepravidelně, není pevně daný ani termín jejich svážení.
Zpravidla to bývá jednou měsíčně.\" Stížnost prověřili Vraťme se na Pouchov.
František Šimánek, obchodní náměstek společnosti Marius Pedersen pro divizi
střední Čechy, po našem oznámení záležitost prověřil a bleskově nám podal zprávu
elektronickou poštou: \"Musíme potvrdit, že připomínka je oprávněná. Zjistili
jsme, že toto sběrné místo [https://www.kamsnim.cz/categories/sbernyDvur] omylem
vypadlo z naší evidence, a tím z režimu příslušného svozového plánu. Přijali
jsme potřebné opatření, aby se situace nemohla opakovat.\" Takový přímočarý
přístup ke stížnosti zaslouží uznání. Docela pravděpodobně by například zněla
výmluva svádějící odpovědnost na podnikatele, kteří kontejnery určené občanům
rádi naplňují plastovými láhvemi ze svých restauračních provozů. Našim čtenářům
radíme, aby se v případě dalších negativních zkušeností (věřme, že nebudou)
obrátili na svou komisi místní samosprávy nebo na odbor životního prostředí
magistrátu města. S tříděním odpadu by určitě přestat neměli. Čím víc budeme
odpady třídit, tím víc jich bude možné vrátit k recyklaci. Ušetří se tak peníze
nejen z obecní, ale i z naší vlastní kapsy. Zdroj: Hradecké noviny
Budou-li občané třídit odpad, ušetří peníze nejen z obecní, ale zprostředkovaně také ze své vlastní kapsy.
Hradec Králové - Čtenář Jiří Volák si myslí, že
\"se dnes hazarduje s iniciativou lidí, kteří disciplinovaně třídí odpad\"
a písemně nás vyzval, abychom se zajeli podívat
\"... na Pouchov k panelákům bývalého JZD, kde už tři týdny nikdo neodváží kontejnery se sklem a plasty.\"
Po stopách činu
Zvědové zjistili, že kontejnery pro komunální odpad, označené Marius Pedersen, jsou prázdné, nikoli však ty pro sklo a plasty s nálepkou Technické služby Hradec Králové. Pořídili o tom fotodokumentaci. Protože čtenář údajně obvolal oprávněné firmy bez jakékoli odezvy, následovali jsme jeho příkladu a začali u Technických služeb HK.
Náměstek Vladimír Vaníček nám vysvětlil, že k 31. prosinci 2001 Technické služby HK prodaly odpadové nádoby na Pouchově a v okolních lokalitách společnosti Marius Pedersen, aby jako \"oprávněná osoba\" mohla v daném území zajišťovat objednanou službu. Ta zatím kontejnery neoznačila svým logem.
\"Sám bydlím na Pouchově a musím objektivně říct, že Pedersen vyváží obsah kontejnerů pravidelně a možná má na jejich stanovištích i větší pořádek, než když jsme tam jezdili my,\"
prohlašuje Vaníček.
Na území obhospodařovaném Technickými službami HK jsou nádoby s plasty vyprazdňovány jednou až dvakrát týdně.
\"Sklo se sbírá do zvonů o objemu dvou kubíků, na stanovištích bývají umístěny po dvou. Protože se naplňují nepravidelně, není pevně daný ani termín jejich svážení. Zpravidla to bývá jednou měsíčně.\"
Stížnost prověřili
Vraťme se na Pouchov. František Šimánek, obchodní náměstek společnosti Marius Pedersen pro divizi střední Čechy, po našem oznámení záležitost prověřil a bleskově nám podal zprávu elektronickou poštou:
\"Musíme potvrdit, že připomínka je oprávněná. Zjistili jsme, že toto sběrné místo omylem vypadlo z naší evidence, a tím z režimu příslušného svozového plánu. Přijali jsme potřebné opatření, aby se situace nemohla opakovat.\"
Takový přímočarý přístup ke stížnosti zaslouží uznání. Docela pravděpodobně by například zněla výmluva svádějící odpovědnost na podnikatele, kteří kontejnery určené občanům rádi naplňují plastovými láhvemi ze svých restauračních provozů.
Našim čtenářům radíme, aby se v případě dalších negativních zkušeností (věřme, že nebudou) obrátili na svou komisi místní samosprávy nebo na odbor životního prostředí magistrátu města. S tříděním odpadu by určitě přestat neměli. Čím víc budeme odpady třídit, tím víc jich bude možné vrátit k recyklaci. Ušetří se tak peníze nejen z obecní, ale i z naší vlastní kapsy.
Zdroj: Hradecké noviny
Sdílet článek na sociálních sítích