Závod šetří životní prostředí
Holýšov - Integrované povolení pro provoz zařízení získal v úterý výrobní závod
EvoBus Bohemia GmbH v Holýšově. Ředitel holýšovského závodu Armin Willbold
převzal doklad od Rudolfa Rečky z odboru životního prostředí Krajského úřadu
Plzeňského kraje.
\"Máme v úmyslu rozšiřovat firmu v této zóně a vždy budeme zohledňovat životní
prostředí. Chceme vyrábět ekonomicky i ekologicky,\" vyjádřil se Willbold, který
ocenil práci svých kolegů i zaměstnanců krajského úřadu. \"Jsem rád, že můžu
předstoupit před občany tohoto města a říct, že EvoBus pracuje na ekologické
bázi,\" konstatoval starosta Holýšova Jaroslav Králík.
Zákon o integrované prevenci a omezování znečištění, který vstoupil v platnost
1.1. 2003, ukládá především provozovatelům velkých průmyslových podniků a
skládek povinnost ve stanovených lhůtách získat tzv. integrované povolení pro
provoz. To vydává ministerstvo životního prostředí nebo krajské úřady. Zavedení
integrovaného povolení vyžaduje od podniků mnohem důkladnější přístup k
minimalizaci a prevenci znečišťování životního prostředí. V některých závodech
však bude udělení dokladu doprovázet investice do modernějších technologií.
Dceřinná společnost německé firmy DaimlerChrysler AG je první na Domažlicku,
která se může tímto povolením pochlubit.
Také v rámci Plzeňského kraje patří holýšovský závod mezi první provozovatele,
kteří podali žádost o udělení integrovaného povolení. \"Veškeré srovnání s
nejlepší dostupnou technikou zde nebylo zásadním problémem. Naráželi jsme pouze
při vyjasňování povolení vypouštění vod a podobně, kde jsme si museli vyjasnit
některá stanoviska. Proto se udělení integrovaného povolení protáhlo o několik
měsíců déle. Podle našeho společného přesvědčení je ale lepší vydat kvalitní
rozhodnutí, ke kterému se nebudeme muset později vracet,\" vyjádřil se Rečka.
Podle zmíněného zákona by měly integrované povolení mít provozy do roku 2007.
Firmy mají podle Rudolfa Rečky dvě možnosti - vyrovnat se s nastolenými
podmínkami a přistoupit na ně, nebo omezit své působení na okolí. \"Jiná cesta
není. Už nyní můžeme říct - což z toho vyplývá, že ne všichni toto povolení
dostanou,\" dodal skepticky Rudolf Rečka.
Holýšov - Integrované povolení pro provoz zařízení získal v úterý výrobní závod EvoBus Bohemia GmbH v Holýšově. Ředitel holýšovského závodu Armin Willbold převzal doklad od Rudolfa Rečky z odboru životního prostředí Krajského úřadu Plzeňského kraje.
\"Máme v úmyslu rozšiřovat firmu v této zóně a vždy budeme zohledňovat životní prostředí. Chceme vyrábět ekonomicky i ekologicky,\" vyjádřil se Willbold, který ocenil práci svých kolegů i zaměstnanců krajského úřadu. \"Jsem rád, že můžu předstoupit před občany tohoto města a říct, že EvoBus pracuje na ekologické bázi,\" konstatoval starosta Holýšova Jaroslav Králík.
Zákon o integrované prevenci a omezování znečištění, který vstoupil v platnost 1.1. 2003, ukládá především provozovatelům velkých průmyslových podniků a skládek povinnost ve stanovených lhůtách získat tzv. integrované povolení pro provoz. To vydává ministerstvo životního prostředí nebo krajské úřady. Zavedení integrovaného povolení vyžaduje od podniků mnohem důkladnější přístup k minimalizaci a prevenci znečišťování životního prostředí. V některých závodech však bude udělení dokladu doprovázet investice do modernějších technologií. Dceřinná společnost německé firmy DaimlerChrysler AG je první na Domažlicku, která se může tímto povolením pochlubit.
Také v rámci Plzeňského kraje patří holýšovský závod mezi první provozovatele, kteří podali žádost o udělení integrovaného povolení. \"Veškeré srovnání s nejlepší dostupnou technikou zde nebylo zásadním problémem. Naráželi jsme pouze při vyjasňování povolení vypouštění vod a podobně, kde jsme si museli vyjasnit některá stanoviska. Proto se udělení integrovaného povolení protáhlo o několik měsíců déle. Podle našeho společného přesvědčení je ale lepší vydat kvalitní rozhodnutí, ke kterému se nebudeme muset později vracet,\" vyjádřil se Rečka.
Podle zmíněného zákona by měly integrované povolení mít provozy do roku 2007. Firmy mají podle Rudolfa Rečky dvě možnosti - vyrovnat se s nastolenými podmínkami a přistoupit na ně, nebo omezit své působení na okolí. \"Jiná cesta není. Už nyní můžeme říct - což z toho vyplývá, že ne všichni toto povolení dostanou,\" dodal skepticky Rudolf Rečka.
\"Máme v úmyslu rozšiřovat firmu v této zóně a vždy budeme zohledňovat životní prostředí. Chceme vyrábět ekonomicky i ekologicky,\" vyjádřil se Willbold, který ocenil práci svých kolegů i zaměstnanců krajského úřadu. \"Jsem rád, že můžu předstoupit před občany tohoto města a říct, že EvoBus pracuje na ekologické bázi,\" konstatoval starosta Holýšova Jaroslav Králík.
Zákon o integrované prevenci a omezování znečištění, který vstoupil v platnost 1.1. 2003, ukládá především provozovatelům velkých průmyslových podniků a skládek povinnost ve stanovených lhůtách získat tzv. integrované povolení pro provoz. To vydává ministerstvo životního prostředí nebo krajské úřady. Zavedení integrovaného povolení vyžaduje od podniků mnohem důkladnější přístup k minimalizaci a prevenci znečišťování životního prostředí. V některých závodech však bude udělení dokladu doprovázet investice do modernějších technologií. Dceřinná společnost německé firmy DaimlerChrysler AG je první na Domažlicku, která se může tímto povolením pochlubit.
Také v rámci Plzeňského kraje patří holýšovský závod mezi první provozovatele, kteří podali žádost o udělení integrovaného povolení. \"Veškeré srovnání s nejlepší dostupnou technikou zde nebylo zásadním problémem. Naráželi jsme pouze při vyjasňování povolení vypouštění vod a podobně, kde jsme si museli vyjasnit některá stanoviska. Proto se udělení integrovaného povolení protáhlo o několik měsíců déle. Podle našeho společného přesvědčení je ale lepší vydat kvalitní rozhodnutí, ke kterému se nebudeme muset později vracet,\" vyjádřil se Rečka.
Podle zmíněného zákona by měly integrované povolení mít provozy do roku 2007. Firmy mají podle Rudolfa Rečky dvě možnosti - vyrovnat se s nastolenými podmínkami a přistoupit na ně, nebo omezit své působení na okolí. \"Jiná cesta není. Už nyní můžeme říct - což z toho vyplývá, že ne všichni toto povolení dostanou,\" dodal skepticky Rudolf Rečka.
Zdroj:Domažlický deník
Sdílet článek na sociálních sítích