Branson začne šetřit s kerosinem. Kvůli ekologii
Druhý největší letecký přepravce v Británii, společnost Virgin Atlantic, již
spoluvlastní miliardář Richard Branson, spouští projekt, který by mohl napomoci
výrazně snížit spotřebu paliva u civilních letadel, a tím omezit množství
škodlivých emisí vypouštěných do atmosféry.
Princip projektu je jednoduchý - Branson chce část letadel ze své letky nechat
odtahovat speciálními tahači na jakási "startovací stanoviště" poblíž přistávací
a vzletové dráhy. Na těchto stanovištích mají letadla čekat, až na ně přijde
řada. A až na nich budou teprve spouštět motory zhruba deset minut před startem.
Ušetřit by se tak měly dvě tuny leteckého benzínu na jeden let. Virgin Atlantic,
která patří napůl Bransonovi a napůl společnosti Singapore Airlines, chce zatím
tento model vyzkoušet u svých třinácti Boeingů 747. Aerolinky mají ve své letce
i pět Airbusů A340-300 a sedmnáct Airbusů 340-600. Až se nový model startování
rozšíří i na tato letadla, Virgin Atlantic pak vyprodukuje podle svých prognóz
méně o zhruba 120 tisíc tun škodlivých emisí ročně. A nejde jen o emise.
Zkrácení doby, kdy letadlům poběží motory, výrazně omezí i hluk obtěžující lidi
bydlící v okolí letišť.
Počáteční testování nového způsobu startování má začít ještě letos na
londýnských letištích Heathrow a Gatwick. Virgin Atlantic přitom bude
spolupracovat s britskými leteckými úřady, s nimiž by měly být v první čtvrtině
příštího roku stanoveny provozní procedury. Ty budou vzorem i pro případné další
zájemce z řad aerolinek.
Branson již dokonce jedná i se zástupci dalších letišť v Americe, přesněji
řečeno v New Yorku, Los Angeles a San Francisku.
Branson je znám svým "zeleným" smýšlením, a není proto divu, že právě on chce
jít ostatním příkladem. Již před časem přislíbil, že zisky své Virgin Group ve
výši tří miliard dolarů investuje na projekty týkající se obnovitelných zdrojů
energie.
Aerolinky jsou v posledních letech v centru pozornosti ekologů. Letecká doprava
totiž již několik let znovu ožívá po krizi způsobené teroristickými útoky na
Světové obchodní centrum. Letadla jsou tak jeden z nejrychleji rostoucích zdrojů
znečišťování zemské atmosféry skleníkovými plyny. Například množství emisí
kysličníku uhličitého pocházejícího z letadel se za posledních patnáct let
zdvojnásobilo. Jen v Británii letadla vytvářejí skoro šest procent celkových
škodlivých emisí, celosvětově jsou to asi tři procenta.
V září Branson vyzval celý letecký sektor, aby začal spolupracovat. Pokud se
totiž podle něj spojí aerolinky, letiště a vlády jednotlivých zemí, množství
škodlivých emisí z letadel by se mohlo rázem snížit o čtvrtinu.
Problém již začíná být tak vážný, že se jím zabývá i EU. Ta chce na základě
Kjótských dohod zavést i pro aerolinky podobné "emisní povolenky" jako pro
průmyslové podniky. A tím tlačit na ekologičtější provozování byznysu i v tomto
sektoru.
Druhý největší letecký přepravce v Británii, společnost Virgin Atlantic, již spoluvlastní miliardář Richard Branson, spouští projekt, který by mohl napomoci výrazně snížit spotřebu paliva u civilních letadel, a tím omezit množství škodlivých emisí vypouštěných do atmosféry.
Princip projektu je jednoduchý - Branson chce část letadel ze své letky nechat odtahovat speciálními tahači na jakási "startovací stanoviště" poblíž přistávací a vzletové dráhy. Na těchto stanovištích mají letadla čekat, až na ně přijde řada. A až na nich budou teprve spouštět motory zhruba deset minut před startem.
Ušetřit by se tak měly dvě tuny leteckého benzínu na jeden let. Virgin Atlantic, která patří napůl Bransonovi a napůl společnosti Singapore Airlines, chce zatím tento model vyzkoušet u svých třinácti Boeingů 747. Aerolinky mají ve své letce i pět Airbusů A340-300 a sedmnáct Airbusů 340-600. Až se nový model startování rozšíří i na tato letadla, Virgin Atlantic pak vyprodukuje podle svých prognóz méně o zhruba 120 tisíc tun škodlivých emisí ročně. A nejde jen o emise. Zkrácení doby, kdy letadlům poběží motory, výrazně omezí i hluk obtěžující lidi bydlící v okolí letišť.
Počáteční testování nového způsobu startování má začít ještě letos na londýnských letištích Heathrow a Gatwick. Virgin Atlantic přitom bude spolupracovat s britskými leteckými úřady, s nimiž by měly být v první čtvrtině příštího roku stanoveny provozní procedury. Ty budou vzorem i pro případné další zájemce z řad aerolinek.
Branson již dokonce jedná i se zástupci dalších letišť v Americe, přesněji řečeno v New Yorku, Los Angeles a San Francisku.
Branson je znám svým "zeleným" smýšlením, a není proto divu, že právě on chce jít ostatním příkladem. Již před časem přislíbil, že zisky své Virgin Group ve výši tří miliard dolarů investuje na projekty týkající se obnovitelných zdrojů energie.
Aerolinky jsou v posledních letech v centru pozornosti ekologů. Letecká doprava totiž již několik let znovu ožívá po krizi způsobené teroristickými útoky na Světové obchodní centrum. Letadla jsou tak jeden z nejrychleji rostoucích zdrojů znečišťování zemské atmosféry skleníkovými plyny. Například množství emisí kysličníku uhličitého pocházejícího z letadel se za posledních patnáct let zdvojnásobilo. Jen v Británii letadla vytvářejí skoro šest procent celkových škodlivých emisí, celosvětově jsou to asi tři procenta.
V září Branson vyzval celý letecký sektor, aby začal spolupracovat. Pokud se totiž podle něj spojí aerolinky, letiště a vlády jednotlivých zemí, množství škodlivých emisí z letadel by se mohlo rázem snížit o čtvrtinu.
Problém již začíná být tak vážný, že se jím zabývá i EU. Ta chce na základě Kjótských dohod zavést i pro aerolinky podobné "emisní povolenky" jako pro průmyslové podniky. A tím tlačit na ekologičtější provozování byznysu i v tomto sektoru.
Princip projektu je jednoduchý - Branson chce část letadel ze své letky nechat odtahovat speciálními tahači na jakási "startovací stanoviště" poblíž přistávací a vzletové dráhy. Na těchto stanovištích mají letadla čekat, až na ně přijde řada. A až na nich budou teprve spouštět motory zhruba deset minut před startem.
Ušetřit by se tak měly dvě tuny leteckého benzínu na jeden let. Virgin Atlantic, která patří napůl Bransonovi a napůl společnosti Singapore Airlines, chce zatím tento model vyzkoušet u svých třinácti Boeingů 747. Aerolinky mají ve své letce i pět Airbusů A340-300 a sedmnáct Airbusů 340-600. Až se nový model startování rozšíří i na tato letadla, Virgin Atlantic pak vyprodukuje podle svých prognóz méně o zhruba 120 tisíc tun škodlivých emisí ročně. A nejde jen o emise. Zkrácení doby, kdy letadlům poběží motory, výrazně omezí i hluk obtěžující lidi bydlící v okolí letišť.
Počáteční testování nového způsobu startování má začít ještě letos na londýnských letištích Heathrow a Gatwick. Virgin Atlantic přitom bude spolupracovat s britskými leteckými úřady, s nimiž by měly být v první čtvrtině příštího roku stanoveny provozní procedury. Ty budou vzorem i pro případné další zájemce z řad aerolinek.
Branson již dokonce jedná i se zástupci dalších letišť v Americe, přesněji řečeno v New Yorku, Los Angeles a San Francisku.
Branson je znám svým "zeleným" smýšlením, a není proto divu, že právě on chce jít ostatním příkladem. Již před časem přislíbil, že zisky své Virgin Group ve výši tří miliard dolarů investuje na projekty týkající se obnovitelných zdrojů energie.
Aerolinky jsou v posledních letech v centru pozornosti ekologů. Letecká doprava totiž již několik let znovu ožívá po krizi způsobené teroristickými útoky na Světové obchodní centrum. Letadla jsou tak jeden z nejrychleji rostoucích zdrojů znečišťování zemské atmosféry skleníkovými plyny. Například množství emisí kysličníku uhličitého pocházejícího z letadel se za posledních patnáct let zdvojnásobilo. Jen v Británii letadla vytvářejí skoro šest procent celkových škodlivých emisí, celosvětově jsou to asi tři procenta.
V září Branson vyzval celý letecký sektor, aby začal spolupracovat. Pokud se totiž podle něj spojí aerolinky, letiště a vlády jednotlivých zemí, množství škodlivých emisí z letadel by se mohlo rázem snížit o čtvrtinu.
Problém již začíná být tak vážný, že se jím zabývá i EU. Ta chce na základě Kjótských dohod zavést i pro aerolinky podobné "emisní povolenky" jako pro průmyslové podniky. A tím tlačit na ekologičtější provozování byznysu i v tomto sektoru.
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích