Značka Moravský kras – regionální produkt se prezentuje na veletrzích cestovního ruchu
Moravský kras je zatím posledním územím, které přibylo do „rodiny” regionů s vlastní značkou pro své původní výrobky. V Moravském krasu se již v letošním roce setkáte s označením „Moravský kras - regionální produkt” u výrobků, jejichž původ, kvalita a šetrnost vůči životnímu prostředí budou touto značkou garantovány.
Další obdobné značky se již od roku 2005 zavádějí v Krkonoších, Beskydech a na Šumavě. S dalšími regiony se o zavedení místní speciální značky podle stejných kritérií a pravidel jedná.
Více o značkách a způsobu značení regionálních produktů se můžete dozvědět osobně na veletrhu cestovního ruchu RegionTour a GO v Brně, který proběhne ve dnech 11. až 14. ledna 2007.
Prezentace regionálních značek a výrobků tak navazuje na rok 2006, kdy se hlavní koordinátor regionálních značek, REC ČR, zúčastnil tohoto veletrhu právě ve spolupráci s vládní agenturou pro cestovní ruch CzechTourism a MMR.
„V letošním roce budeme mít na svém stánku o jednu značku navíc, jedná se o Moravský kras, který začal značku pro své regionální produkty zavádět již na sklonku roku 2006 právě za naší asistence”, říká tomáš Kažmierski, který se veletrhu zúčastní na stánku Domácí produkty. Stánek bude součástí zmíněné prezentace Mnisterstva pro místní rozvoj a CzechTourism. „Chceme i ostatním regionům v České republice ukázat, jaké výhody přináší zavedení regionálního značení pro místní výrobky, a v případě zájmu jim nabídnout naši pomoc při zavedení obdobné značky v jejich území”, dodává Kažmierski.
Tisková zpráva z MAS Moravský kras