Úterý, 19. března 2024

Žít bio je snazší?

Žít bio je snazší?
Přesto, že je dnes stále jednodušší biopotraviny v českých prodejnách najít, mnozí zákazníci mohou být dosud zmateni, co vlastně "bio" znamená. Kampaň "Září - měsíc biopotravin" se snaží rozhodnutí "žít bio" usnadnit.

Cílem kampaně, která letos proběhla již potřetí, je informovat o výhodách ekologického zemědělství a biopotravin a nadchnout spotřebitele pro jejich konzumaci. Zkušenosti a výsledky výzkumů ukazují, že jakmile spotřebitelé ochutnají biopotraviny nebo navštíví ekologickou farmu a na vlastní oči se přesvědčí o tom, jak funguje, stanou se z nich pravidelní spotřebitelé biopotravin. Proto byl letos ještě větší důraz kladen na povzbuzení spotřebitelů k návštěvě farem a prodejen s biopotravinami.

Kampaň opět podpořili přední čeští výrobci biopotravin jako Probio, Olma, Jizerské pekárny, Semix Food a Sluneční brána, dále síť prodejen dm drogerie či restaurací Bio Cafes. Měsíc bio proběhl pod záštitou Ministerstva zemědělství a Ministerstva životního prostředí, Ministerstvo zemědělství finančně podpořilo koordinaci kampaně.

Stovky prodejen nabídly slevy

Více než 40 bioprodejen svazu PRO-BIO (svaz ekologických zemědělců) nabídlo v září zákazníkům ochutnávky a zvýhodněný nákup 45 bio výrobků, mnohé z nich novinky na trhu, které do speciální akce dodalo celkem 9 českých výrobců biopotravin a obchodníků.

V rámci Měsíce biopotravin připravila síť prodejen dm drogerie pro své zákazníky bio akční dny, během nichž získali zákazníci při zakoupení alespoň čtyř biovýrobků slevu 25 %.

Také maloobchodní řetězce Plus a Interspar využily Měsíc bio k propagaci své nabídky biopotravin.

Marketing akce

Kampaň "Září - měsíc biopotravin" má svoje logo, každým rokem se používá odlišný slogan, letos to bylo "žiju bio". Kampaň startuje tisková konference na konci srpna a direct mailing plakátů a kalendářů akce na přibližně 500 adres, které propagační materiály dále šíří. Kampaň má svoji webovou stránku www.mesicbiopotravin.cz, kde lze najít detailní popis všech akcí, informace o principech ekologického zemědělství, adresáře ekofarem i prodejen biopotravin a recepty z biopotravin. Letošní novinkou byl tzv. Bio kviz, vědomostní on-line soutěž o atraktivní ceny, včetně pobytu na ekologické farmě pro celou rodinu.

Celkem v rámci kampaně proběhlo 108 akcí, které zorganizovalo téměř 70 různých organizací, web stránka měla celkem 16 378 návštěv a přes 63 tisíc prohlédnutých stránek. Do Bio kvízu se zapojilo téměř 1500 tipujících. Kampaň podpořilo a speciální promoční akce uspořádalo více než 320 maloobchodních prodejen. O kampani referovaly všechny hlavní deníky, televizní a rozhlasové stanice, rovněž regionální média přinesla řadu zpráv o jednotlivých akcích.

Tomáš Václavík, koordinátor kampaně, tom@greenmarketing.cz
Zdroj:Technik
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů